Актуальні питання щодо здоров’язбереження розглядали в ТДМУ під час науково-практичної конференції

Чи можна цікаво і фахово вивчати проблематику здоров’язбереження на заняттях з філософії, культурології, історії, політології, педагогіки, соціології? Виявляється, що так. І робити це просто необхідно.

DSC_6813

Таку ідею 24-25 вересня цього року репрезентували учасники регіональної науково-практичної конференції «Філософія, методологія, психолого-педагогічні аспекти формування культури здоров’язбереження», яка стала логічним підсумком науково-дослідної роботи кафедри філософії та суспільних дисциплін Тернопільського державного медичного університету імені І.Горбачевського.

DSC_6839

Проректор з науково-педагогічної роботи, професор Іван Кліщ у своєму вітальному слові підкреслив практичне значення виховання культури здоров’я майбутніх медичних працівників, яке розпочинається з творення відповідної системи цінностей та світогляду в цілому. Ось тут поле праці філософів, педагогів, істориків…

DSC_6836

Про етимологічну спорідненість філософії та фізики, а також важливість патріотичного й морального виховання, яке слугує фундаментом здоров’я нації, розповів директор навчально-наукового інституту аналізу та моделювання патологічних процесів, доцент кафедри медичної фізики діагностичного та лікувального обладнання Валерій Дідух.

DSC_6818

Зі свого боку виконуючий обов’язки завідувача кафедри філософії та суспільних дисциплін, завуч, доцент Олег Пилипишин акцентував увагу на актуальності проблеми здоров’язбереження в сучасних умовах технічного прогресу, яку повинні спільно вирішувати науковці гуманітарного, природничо-технічного, медичного профілю.

DSC_6864

Творчі завдання, котрі можна використовувати в навчально-виховному процесі з метою збереження репродуктивного здоров’я молоді (наприклад, підготовка тексту і дизайну соціальної реклами щодо запобігання абортам, 10-ти найактуальніших питань до гінеколога, психолога і священика з приводу дотримання дошлюбної чистоти і подружньої вірності як запоруки   репродуктивного здоров’я сім’ї) представила у своїй доповіді доцент кафедри Ольга Христенко.

DSC_6901

Доцільність використання синенергетичного підходу під час підготовки майбутніх медиків обґрунтувала викладач кафедри Ольга Луців. «Адже, лікар від Бога – це той, який дарує людям і тепло, і світло своєї душі, і усі професійні уміння», – наголосила доповідачка.

DSC_6946

Необхідність об’єднання організаційно-педагогічних можливостей сім’ї, школи та вузу на шляху виховання культури здоров’я молоді, а також цінність історичного досвіду в цьому процесі переконливо доводив доцент кафедри Сергій Бондаренко.

DSC_6923

Власне, про культурні традиції здоров’язбереження, їх могутній виховний потенціал розповів доцент кафедри Леонід Кравчук. У своєму виступі він наголосив, що черпаючи мудрість з національних джерел, зуміємо виховати духовно і фізично здорових громадян.

DSC_6820

Про особливості арт-терапії у філософському контексті розповів викладач кафедри Тарас Кадобний. Доповідач представив низку цікавих вправ і творчих завдань, які варто застосовувати з метою розвитку духовних та фізичних сил дітей з особливими освітніми потребами.

Інші цікаві наукові розвідки можна знайти у збірнику матеріалів конференції, до якого також увійшли дослідження учених з Полтави, Запоріжжя, Львова, Дніпропетровська, Хмельницького, Рівного.

За результатами роботи конференції прийнято резолюцію, в якій, зокрема, йдеться про доцільність об’єднання зусиль науковців, педагогів щодо оптимізації освітньої системи здоров’язбереження в плані формування системних цілісних знань, вироблення умінь та навичок, підвищення рівня здоров’язберігаючої свідомості сучасної молоді під час занять із суспільно-гуманітарних, природничих дисциплін, а також в контексті виховної роботи кураторів.

Інформацію подала кафедра філософії та суспільних дисциплін.

Поділитись: Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on VKEmail this to someonePrint this page