Меню Закрити

Стажування науковців ТДМУ у Міжнародному університеті Шиллера (Німеччина)

З 15.07.2016 по 27.07.2016 делегація працівників Тернопільського державного медичного університету імені І.Горбачевського у складі доцента кафедри медичної біології Бігуняк Тетяни Володимирівни та доцента кафедри медичної біоетики і деонтології Толокової Тетяни Іванівни проходила стажування у Міжнародному університеті Шиллера (Heidelberg, Німеччина) за програмою «Освітній процес, сучасні методики викладання та організація наукових досліджень: досвід Міжнародного університету Шиллера».

1

Доц. Толокова Т.І., декан доктор Nicolle Macho, доц Бігуняк Т.В.

Метою стажування було підвищення рівня міжкультурної наукової комунікації між країнами, ознайомлення з сучасними методами наукових досліджень і їх аналізу в Schiller International University для порівняння їх з досвідом українських університетів, імплементація міжнародного досвіду у вищій освіті в Україні.
Під час академічного візиту упродовж 112 годин учасники стажування вивчали організацію навчального процесу у Європі, ознайомилися із досвідом роботи у Міжнародному університеті Шиллера, зокрема, обов’язковими та вибірковими курсами професійної підготовки студентів: принципами вибору, системою реєстрації на курси, підходами побудови навчальних програм, програмою подвійних дипломів, методами викладання, системою складання іспитів, оцінки знань, підходами щодо організації контролю знань студентів, які орієнтовані на підвищення практичних знань студентів та якості професійної освіти.

2

Делегація науковців з України під час стажування з ректором Міжнародного університету Шиллера у Гайдельбергу

Міжнародний університет Шиллера (Schiller International University) був заснований у 1964 році як коледж Шиллера (Schiller College) доктором Вальтером Лайбрехтом, який закінчив Гарвардський університет і займав посаду єпископа. Навчальний заклад названий на честь німецького поета і драматурга Йоганна-Фрідріха Шиллера. На сьогодні Міжнародний університет Шиллера – це американський університет із кампусами у США (Флорида), Великобританії (Лондон), Франції (Париж, Страстбург), Німеччині (Гайдельберг), Іспанії (Мадрид), в якому навчаються 20000 студентів із більше, ніж 100 країн світу (понад 2/3 із США та Великобританії).

3 4

Офіційна мова навчання в університеті Шиллера у різних країнах – англійська, по закінченню університету студенти отримують американський диплом вищої освіти. Ступінь бакалавр/магістр дійсний у 45 країнах Болонської угоди та у США. Автоматично студент будь-якого кампусу (Madrid, Paris, Heidelberg or Florida) отримує диплом університету Рохемптон, Велика Британія (the University of Roehampton).
Основні програми навчання у Міжнародному університеті Шиллера: бакалаврат і магістратура за такими напрямками, як міжнародний бізнес, міжнародні відносини та дипломатія, економіка, міждисциплінарні дослідження, менеджмент інформаційних технологій, міжнародний туристичний менеджмент та інші.

 5

Кампус Міжнародного університету Шиллера у Heidelberg (Німеччина)

Приймають на навчання студентів, які мають середню/вищу освіту та рівень володіння англійською мовою (TOEFL 500-550). Американська система освіти програми навчання Університету Шиллера відповідає академічній системі, яка була прийнята у США. Навчальний рік складається із осіннього, весняного семестрів (кожен тривалістю по 15 тижнів) та літнього семестру (7 тижнів). Студенти вивчають 6 курсів (предметів) протягом повного семестру та 3 протягом літнього семестру. Один курс триває місяць навчання, найменша кількість студентів на курсі 4. На індивідуальному навчанні із кожних 45 годин лекцій студентові читають 6 годин. Два рази на рік курси повторюються. Навчаються студенти з понеділка по четвер по 3 години на день. На кожному курсі читають найменше 6 лекцій, інше – практичні заняття, самостійна індивідуальна робота. В університеті є власний WEB-сайт, де є всі матеріали щодо навчального процесу (робочі програми, розклади, оголошення, тощо),  наукова бібліотека, оснащена копіювальною технікою, Інтернетом тощо.

6 7 8

У бібліотеці університету

Після вивчення курсу з дисципліни студент захищає дипломну роботу, у підготовці до якої його консультує закріплений викладач. В оцінюванні письмової роботи до уваги беруться зміст, граматика, джерела літератури, цитати, чи вчасно відправлені на адресу викладача матеріали. Всі проміжні та фінальний іспити проходять у письмовій формі, протягом 48 годин після здачі іспиту студент знайомиться із своєю оцінкою на сайті університету в Blackboard системі (електронна оцінка і реєстр). Якщо студент не з’явився, запізнився чи незадовільно здав іспит, то для отримання оцінки з дисципліни потрібно ще раз платно пройти вивчення даного курсу. Перескладання іспитів студентами не передбачені. Є також дистанційна програма навчання для 10 курсів, але вона повинна займати не більше 25 % навчання студента. На бакалавраті дистанційне навчання доступне у галузі міжнародного бізнесу (BA), міжнародного туризму (BS), міжнародних відносин та дипломатії (ВА) та міждисциплінарних досліджень (ВА). Кожен студент вивчає дві іноземні мови, що суттєво збільшує шанси отримати роботу в різних країнах.
Частина студентів за письмовим поданням і рішенням адміністрації отримує стипендію, розмір якої залежить від успіхів у навчанні.
Стажування для науковців проводилось у формі лекцій, інтерактивного навчання в малих групах, круглих столів, семінарів. Учасники стажування ознайомилися з умовами проживання студентів у гуртожитках навчального закладу.

9 10 11

У студентському гуртожитку

Викладацький склад – це професори університету, які мають практичний досвід із дисциплін, які вони викладають. На сайті є електронний журнал, де про викладачів розміщена інформація щодо освіти, наукової та волонтерської діяльності, пройдених стажувань.
В Україні новітні методики викладання лише набувають свого поширення і потребують подальшого вдосконалення, аналізу та імплементації досвіду  передових європейських країн. Враховуючи те, що близько 1500 іноземних студентів із 57 країн світу навчаються у Тернопільському державному медичному університеті імені І.Я. Горбачевського МОЗ України”, актуальним є вивчення міжнародних стандартів освіти, міжкультурної різниці американських та європейських студентів, мотиваційних аспектів європейського освітнього процесу.
Організаційний комітет подорожей з науковою метою надав можливість учасникам стажування під час академічного візиту ознайомитись з історичними пам’ятками Європи.

Безымянный

Бранденбургські ворота, м.Берлін

13

Національна бельгійська наукова бібліотека, м. Брюссель