Викладацька майстерність в медичних ЗВО. Випуск перший. Зворотний зв’язок
Щодня є потреба в інструментах та підходах, які допомагають ефективно спілкуватися. В переломні моменти в суспільстві комунікація між людьми набуває ще більшого значення, адже через спілкування ми реагуємо на зміни й приймаємо зважені рішення, але в той же час в комунікації можуть виникати непорозуміння, які гальмують процес або/й мають негативні наслідки для нас. Зворотний зв’язок є одним з важливих інструментів для налагодження продуктивної комунікації між людьми й передачі знань і розвитку власних компетенцій в будь-якій системі, та зокрема в освіті.
Пропонуємо викладачам і викладачкам закладів вищої медичної освіти навчальний тренінг, який допоможе створювати ефективний навчальний простір за допомогою якісного зворотного зв’язку. Тренінг складатиметься з двох онлайн лекцій й трьох практичних занять, підготовлених тренерською групою “Інша Освіта”.
Тренерська група “Інша Освіта” — це фахова спільнота професіоналів і професіоналок у сфері неформальної освіти дорослих, основною спеціалізацією якої є організація й супровід індивідуального та групового навчальних процесів. Ми цінуємо знання й досвід кожної та кожного в групі й підтримуємо культуру взаємодії таким чином, щоб це було максимально ефективно для спільного навчання й розвитку всіх у групі.
Тренінг буде корисним тим, хто:
– викладає й шукає нові інструменти для продуктивної взаємодії зі студентами;
– втомилися від недієвої комунікації й бажають конструктивно вирішувати всі непорозуміння у спілкуванні з іншими;
– хоче бути почутими й чути інших;
– прагне дійсно навчати й передавати власний досвід майбутнім лікарям і лікаркам;
– зацікавлений в реформуванні закладів вищої медичної освіти зсередини і хоче бути частиною змін;
– бажає мотивувати студентів і студенток до навчання й підтримувати їх у саморозвитку.
Застосування нових комунікативних навичок у своїй щоденній практиці сформує у вашому професійному оточенні нову культуру спілкування. Культура зворотного зв’язку створює безпечний й приємний простір для навчання, формує паритетні стосунки у навчальному процесі на основі взаємоповаги та довіри. Такий формат взаємодії безумовно мотивуватиме студентів і студенток до навчання та розвитку, а викладачів до якісної та плідної роботи. Після лекцій запрошуємо приєднуватися до практичних занять, де у супроводі наших тренерів і тренерок можна буде поглибити отримані знання та попрактикуватися разом.
Тренінг розпочнеться з онлайн лекцій, які у вільному доступі будуть транслюватись на сторінці проєкту у youtube за посиланням: https://www.
Перша лекція “Трохи більше ніж знання. Що таке ефективне навчання та як створити атмосферу, яка сприятиме розвитку” відбудеться 6 травня о 16:00.
Друга лекція “Інструменти конструктивного зворотного зв’язку та підтримки у навчальному процесі” – 11 травня о 16:00.
Слухачі й слухачки лекцій зможуть дізнатися:
- Як створювати умови для розвитку й допомагати студентам і студенткам проактивно долучатися до навчального процесу;
- Чому сучасні підходи до навчання пропонують позитивне сприйняття людини, як такої, що є соціальною й має внутрішню тенденцію до розвитку й що це означає на практиці;
- Які основні принципи навчання дорослих й як можна використовувати різноманіття в групі студентів і студенток як перевагу;
- Як використовувати зворотний зв’язок не лише в якості інструменту комунікації, а й для створення життєздатного навчального середовища.
Якщо Вас зацікавить зміст лекцій і Ви бажаєте пройти весь тренінг, будь ласка, заповніть цю аплікаційну форму: https://bit.ly/2VPVwQR
Серед усіх, хто заповнив аплікаційну форму буде відібрано 90 викладачів і викладачок для практичних занять.
Практичні заняття відбуватимуться з фасилітаторами в Zoom, в групах по 15 учасників. Заплановано три заняття, які відбуватимуться раз на тиждень у фіксований день і час, який Ви можете обрати, під час заповнення аплікаційної форми.
Для успішного завершення тренінгу й отримання сертифікату необхідно:
- Переглянути онлайн лекції
- Відповісти на тестові питання після лекцій (не менше ніж 70% вірних відповідей)
- Взяти участь у практичних заняттях онлайн
- Виконати домашні завдання які Ви отримаєте від фасилітаторів груп під час практичних занять
Усі учасники, хто буде відібраний для участь у повному тренінгу й хто виконає завдання курсу – отримають сертифікати від україно-швейцарського проєкту “Розвиток медичної освіти”.
Тренери й тренерки
Святослав Попов (Київ, Україна) — тренер і фасилітатор міжнародного пулу тренерів Колегії ім. Теодора Гойсса й тренерської групи “Інша Освіта”. Впродовж двох років був активним членом менеджерської команди Urban Space 500, займався запуском проєкту. Має досвід розробки навчального курсу для представників і представниць публічного сектору в сфері енергетики.
Співзасновник громадської організації “Інша Освіта” й освітнього простору в Карпатах “Хати-Майстерня”.
Даша Пирогова (Київ, Україна) — cоціологиня, дослідниця, модераторка. Працює у сфері соціологічних досліджень з 2008 року до сьогодні (КМІС, CEDOS, проекти для ГО та міжнародних орагнізацій). Має досвід викладання у формальних (Києво-Могилянська академія, 2013-2015) та неформальних навчальних інституціях (Харківська школа архітектури, Школа просторового планування для ОТГ CANactions, 2018-2019). Тренерка й фасилітаторка міжнародного пулу тренерів Колегії ім. Теодора Гойсса та тренерської групи “Інша Освіта”.
Анна Мигаль (Черкаси, Україна) — тренерка й фасилітаторка міжнародного пулу тренерів Колегії ім. Теодора Гойсса й тренерської групи “Інша Освіта”. Працює в неформальній освіті з 2010 року, переважно в освітніх програмах для молоді й дорослих, а також модерує фахові заходи. Співзасновниця громадської організації “Інша Освіта” й освітнього простору в Карпатах “Хати-Майстерня”. Членкиня міжнародної спілки MitOst.
Наталія Трамбовецька (Кременчук, Україна) — фасилітаторка, тренерка неформальної освіти у сферах громадянської освіти й організаційного розвитку. Співзасновниця громадської організації Інша Освіта. Фасилітаторка й супервізорка міжнародного пулу фасилітаторів Колегії ім. Теодора Гойсса. Наталя має 10-річний досвід у тренерстві й фасилітації та 4 роки координувала міжнародну тренерську групу Іншої Освіти. Супроводжує у професійному тренерському розвитку й розвиває методологію навчальних технік і підходів. Співавторка й упорядниця публікацій для тренерів «Ідеї. Натхнення. Рішення», абетки фасилітації й тренерства «ТОБТО».