Меню Закрити

Викладачі ТНМУ стажувалися в Університеті МакЮена (Канада)

З 14 жовтня по 1 листопада 2019 року Ястремська Світлана Олександрівна – директор ННВ медсестринства, доцент кафедри клінічної імунології, алергології та загального догляду за хворими та Мазур Людмила Петрівна – заступник директора ННІ медсестринства, доцент кафедри клінічної імунології, алергології та загального догляду за хворими проходили стажування в університеті МакЮена, м. Едмонтон (Альберта, Канада)

Стажування відбулося в рамках угоди про співпрацю між університетом МакЮена (Канада) та Тернопільським національним медичним університетом та було здійснене за фінансової підтримки Українського центру ресурсів та розвитку (УЦРР) у Канаді та безпосередньо його керівника Лариси Гайдук.

Метою стажування було ознайомлення з методичними підходами до організації наукової роботи в галузі медсестринства, післядипломної освіти медсестер і роботою центру онлайн-навчання в університеті МакЮена та обговорення питань подальшої співпраці між факультетами університету МакЮена, УЦРР та ТНМУ.

Делегація ТНМУ зустрілася з активним президентом Університету МакЮена Джоном МакГрат (John McGrath). Президенту передано вітальний лист ректора ТНМУ Михайла Корди, буклет про наш університет, а також під час зустрічі обговорено мету візиту та окреслені подальші шляхи співпраці між навчальними закладами.

Були проведені зустрічі з деканом факультету охорони здоров’я та суспільних наук (Faculty of Health and Community Studies) і факультету медсестринства (Faculty of Nursing) Фредом МакДжіном (Fred McGinn), керівником відділу міжпрофесійної освіти та симуляційного навчання (Department of Interprofessional Education and Simulation Learning, DIESL) Джил Віхос (Jill Vihos), керівником відділу міжнародної роботи (MacEwan International) Кімберлі Ховард (Kimberley Howard).

Ястремська С.О. та Мазур Л.П. виступили перед викладачами медсестринського факультету університету МакЮена з інформацією про Тернопільський національний медичний університет, ННІ медсестринства, про програми, за якими навчаються студенти та методикою проведення навчання як для студентів університету, так і для здобувачів післядипломної освіти.

За участі Кристини Шумка (Christine Shumka) були залучені до дискусії під час вебінару з організації та проведення якісних досліджень, який проводився співробітниками університету Джорджії (Афіни, США) за сприяння та у співпраці з університетом Альберти.

Також проведено зустріч із Оленкою Білаш (Olenka Bilash), професором Університету Альберти, з якою обговорено теоретичне підґрунтя, методику якісних досліджень, а також обговорено переваги і недоліки різних форм якісних досліджень, змішаних та кількісних досліджень. Досягнуто домовленості щодо проведення Оленкою Білаш майстер-класу з якісних досліджень в ТНМУ. Зі співробітниками факультету медсестринства Елізабет Бургес-Пінто (Elizabeth Burgess-Pinto), Джуді Ониськів (Judee Onyskiw) обговорено особливості проведення змішаних досліджень у медсестринстві. Проведено наукову конферецію, в рамках якої асистент факультету медсестринства Мері Асіріфі (Mary Asirifi) презентувала результати своєї роботи на здобуття наукового ступеня доктора філософії, в якій були використані методики змішаного наукового дослідження.

З Елізабет Бургес-Пінто (Elizabeth Burgess-Pinto) проведено обговорення подальших перспектив розвитку проекту «Глобальне здоров’я» та розроблено попередній план заходів у рамках проведення сесії даного проекту в ТНМУ у травні 2020 року. Весняний курс 2010 року буде вже третім курсом предмету «Глобальне здоров’я», що проводиться спільно викладачами Університету МакЮена та ТНМУ та до участі в якому залучаються студенти-медсестри обох навчальних закладів.

Учасники делегації ТНМУ ознайомилися з роботою та особливостями проведення навчання і екзаменів на базі симуляційного центру. Доценти Ястремська С.О. та Мазур Л.П. взяли безпосередню участь у двох заняттях в симуляційному центрі. На практичному занятті за участі стандартизованих пацієнтів студенти-медсестри працювали у командах за розробленим працівниками Центром симуляційного навчання сценарієм. Проводилися відеозаписи та подальше обговорення дій команд при роботі з пацієнтом (дебрифінг). Симуляційне заняття з неонатології проводилося на попередньо запрограмованих інтерактивних манекенах, при цьому студенти робили перший медсестринський огляд новонародженої дитини.

Доценти Ястремська С.О. та Мазур Л.П. взяли участь у «круглому» столі зі співробітниками Центру онлайн-навчання під керівництвом Лінн Фейст (Lynn Feist). Визначено основні виклики, які виникають при навчанні за онлайн-методикою, а також шляхи їх вирішення, окреслено подібності та відмінності між ними в Україні та Канаді. Розглянуто компоненти, які використовуються при проведення дистанційного навчання в Університеті МакЮена, програмне та начально-методичне забезпечення такого навчання, а також особливості проведення занять. Звертає на себе увагу широке використання онлайн-методик навчання у студентів денної форми навчання, а також особливо активне їх запровадження у системі післядипломної освіти.

Учасники делегації ознайомилися з особливостями роботи медсестринських клінік та центрів громадського здоров’я. За допомогою Барб Боркент (Barb Borkent), викладача медсестринського факультету університету МакЮена, ознайомилися з роботою програми уряду Альберти з допомоги біженцям, а також з роботою центрів тимчасового перебування біженців. Відвідали заняття для біженців, на яких студенти-медсестри обговорювали з ними проблему грипу і важливість вакцинації від цього захворювання. Відвідали Центр громадського здоров’я (WestView Health Centre) під керівництвом магістра медсестринства Еллен Елліотт (Ellen Elliott), у якій, окрім амбулаторної та невідкладної допомоги населенню, знаходяться відділення хоспісної допомоги та тривалого догляду за хворими, а також велике відділення догляду на дому. Клініка обслуговує громаду з приблизно 1 мільйон населення, догляд на дому надається більш, ніж одній тисячі пацієнтів.

З Ларисою Гайдук проведено обговорення подальших перспектив розвитку співпраці за підтримки УЦРР та можливих проектів за напрямками:

–        післядипломна освіта медсестер в Україні (курсів післядипломної освіти),

–        безперервна післядипломна освіта в галузі медсестринства,

–        організація спільних україно-канадських педагогічних курсів підвищення кваліфікації викладачів,

–        співпраця з факультетом науки та мистецтв (Faculty of Arts and Sciences), зокрема обмін викладачами та розроблення спільних програм з базових дисциплін (природничих дисциплін, англійської мови за професійним спрямуванням),

–        участь у спільних міжнародних наукових проектах та грантах.

Інформація про візит делегації ТНМУ висвітлено у публікації прес-служби Університету МакЮена на сайті університету.

Щира вдячність адміністрації Тернопільського національного медичного університету імені І.Горбачевського за підтримку, сприяння та можливість взяти участь в стажуванні в університеті МакЮена, м. Едмонтон, Канада.

Світлана Ястремська,

Людмила Мазур.