Актуальні питання щодо здоров’язбереження розглядали в ТДМУ під час науково-практичної конференції
Чи можна цікаво і фахово вивчати проблематику здоров’язбереження на заняттях з філософії, культурології, історії, політології, педагогіки, соціології? Виявляється, що так. І робити це просто необхідно.
Таку ідею 24-25 вересня цього року репрезентували учасники регіональної науково-практичної конференції «Філософія, методологія, психолого-педагогічні аспекти формування культури здоров’язбереження», яка стала логічним підсумком науково-дослідної роботи кафедри філософії та суспільних дисциплін Тернопільського державного медичного університету імені І.Горбачевського.
Проректор з науково-педагогічної роботи, професор Іван Кліщ у своєму вітальному слові підкреслив практичне значення виховання культури здоров’я майбутніх медичних працівників, яке розпочинається з творення відповідної системи цінностей та світогляду в цілому. Ось тут поле праці філософів, педагогів, істориків…
Про етимологічну спорідненість філософії та фізики, а також важливість патріотичного й морального виховання, яке слугує фундаментом здоров’я нації, розповів директор навчально-наукового інституту аналізу та моделювання патологічних процесів, доцент кафедри медичної фізики діагностичного та лікувального обладнання Валерій Дідух.
Зі свого боку виконуючий обов’язки завідувача кафедри філософії та суспільних дисциплін, завуч, доцент Олег Пилипишин акцентував увагу на актуальності проблеми здоров’язбереження в сучасних умовах технічного прогресу, яку повинні спільно вирішувати науковці гуманітарного, природничо-технічного, медичного профілю.
Творчі завдання, котрі можна використовувати в навчально-виховному процесі з метою збереження репродуктивного здоров’я молоді (наприклад, підготовка тексту і дизайну соціальної реклами щодо запобігання абортам, 10-ти найактуальніших питань до гінеколога, психолога і священика з приводу дотримання дошлюбної чистоти і подружньої вірності як запоруки репродуктивного здоров’я сім’ї) представила у своїй доповіді доцент кафедри Ольга Христенко.
Доцільність використання синенергетичного підходу під час підготовки майбутніх медиків обґрунтувала викладач кафедри Ольга Луців. «Адже, лікар від Бога – це той, який дарує людям і тепло, і світло своєї душі, і усі професійні уміння», – наголосила доповідачка.
Необхідність об’єднання організаційно-педагогічних можливостей сім’ї, школи та вузу на шляху виховання культури здоров’я молоді, а також цінність історичного досвіду в цьому процесі переконливо доводив доцент кафедри Сергій Бондаренко.
Власне, про культурні традиції здоров’язбереження, їх могутній виховний потенціал розповів доцент кафедри Леонід Кравчук. У своєму виступі він наголосив, що черпаючи мудрість з національних джерел, зуміємо виховати духовно і фізично здорових громадян.
Про особливості арт-терапії у філософському контексті розповів викладач кафедри Тарас Кадобний. Доповідач представив низку цікавих вправ і творчих завдань, які варто застосовувати з метою розвитку духовних та фізичних сил дітей з особливими освітніми потребами.
Інші цікаві наукові розвідки можна знайти у збірнику матеріалів конференції, до якого також увійшли дослідження учених з Полтави, Запоріжжя, Львова, Дніпропетровська, Хмельницького, Рівного.
За результатами роботи конференції прийнято резолюцію, в якій, зокрема, йдеться про доцільність об’єднання зусиль науковців, педагогів щодо оптимізації освітньої системи здоров’язбереження в плані формування системних цілісних знань, вироблення умінь та навичок, підвищення рівня здоров’язберігаючої свідомості сучасної молоді під час занять із суспільно-гуманітарних, природничих дисциплін, а також в контексті виховної роботи кураторів.
Інформацію подала кафедра філософії та суспільних дисциплін.