Меню Закрити

Студенти ТДМУ – переможці престижного міжнародного конкурсу

Понад місячна підготовка позаду. Упродовж цього часу майже щодня група студентів медичного факультету Тернопільського державного медичного університету імені І.Горбачевського у складі Ігоря Бигара, Катерини Воробець, Анастасії Гудими, Романа Гука та Дениса Кошарського, які є членами молодіжного осередку Всеукраїнської ради реанімації, займалася у Центрі симуляційного навчання ТДМУ. Тут було симульоване відділення невідкладної допомоги приймального покою (Emergency Departvent).

image001

За кожним зі студентів була закріплена відповідна роль у наданні допомоги постраждалому, що відповідало європейським стандартам. Наприклад, Анастасія Гудима відповідала за протокол отримання вхідних даних про стан пацієнта та проводила загальне керівництво надання допомоги з одночасною фіксацією на папері виконаних дій та результатів моніторингу стану пацієнта (включаючи ЕКГ, результати обстежень, медикаменти та їх дози), замовляла необхідні додаткові дослідження, консультантів, приймала кінцеве рішення щодо подальшого скерування пацієнта. Катерина Воробець і Денис Кошарський відповідали за стабілізацію голови та шиї, забезпечення прохідності дихальних шляхів, подачу кисню, штучну вентиляцію легень. Окрім того, обов’язком Катерини було оформлення скерувань крові та інших випорожнень на аналізи. Ігор Бигар разом з Романом Гуком проводив первинне і вторинне обстеження. Ігор розпочинав компресію грудної клітки при реанімації. Роман проводив кардіомоніторування, електричну дефібриляцію, кардіостимуляцію та кардіоверсію. Обоє катетеризували вени. Підключали крапельниці і вводили медикаменти в режимі реального часу. Разом з тим, всі члени команди були взаємозамінні і могли працювати, коли навіть дві особи виключалися з команди.

image003

Студенти займалися на манекені Sim Man 3G (виробництво компанії Laerdal), який належить до високореалістичних засобів навчання, що керуються дистанційно і використовуються у центрах симуляційного навчання практично у всій Європі. Манекен відтворює показники гемодинаміки (пульс центральний і периферичний, артеріальний тиск, дихальні і кишкові шуми, ЕКГ) в нормі і при різноманітних патологіях. Є змога провести кардіомоніторування, електричну дефібриляцію, кардіоверсію, кардіостимуляцію, вентиляцію маскою чи заінтубувати, провести катетеризацію сечового міхура, ректальне чи піхвове дослідження, поставити зонд у шлунок, не кажучи вже про катетеризацію вен. В манекені змінні зіниці, є запрограмований голосовий інтерфейс з можливістю спілкування в режимі реального часу і т.д. Манекен можна запрограмувати на низку патологічних процесів, включаючи реакцію на проведене лікування як в автоматичному, так і в ручному режимі.

image005

На початку детально відпрацьовувалася техніка первинного і вторинного обстеження. Були віддруковані спеціальні навчальні плакати. А далі робота за сценаріями: ALS (Advanced Life Support), PALS (Pediatric Advanced Life Support), ATLS (Advanced Trauma Life Support), надання допомоги при пологах та їх ускладненнях, реанімація новонародженого і т.п. Важливе місце зайняло відпрацювання окремих маніпуляцій в режимі реального часу, включаючи забір крові на дослідження у вакуумні контейнери, FAST-обстеження (прицільне абдомінальне ультразвукове дослідження при травмі), шинування тощо.

IMG_0636 IMG_0640 IMG_0692

Велику допомогу в підготовці надала Всеукраїнська рада реанімації, зокрема Віталій Крилюк, який одночасно є професійним інструктором Європейської Ради реанімації, Галина Цимбалюк – переможець міжнародних чемпіонатів бригад екстреної медичної допомоги, лікар-кардіолог та лікар з медицини невідкладних станів Заліщицької ЦКРЛ, викладачі ННІ медсестринства на чолі з директором Світланою Ястремською. Питання акушерства і гінекології відпрацьовували разом з доцентом кафедри акушерства і гінекології № 2 Наталією Петренко. І звичайно у всьому команді допоміг університетський центр симуляційного навчання, в якому є практично все для отримання якісного рівня підготовки.

image007

12 травня 2017 року наша команда виступила на міжнародному етапі змагань з симуляційної медицини Люблінського медичного університету, який відбувся у рамках V Конгресу студентів і молодих вчених з медичної освіти і симуляційного навчання в медицині. Після короткого інструктажу 6 команд, які змагалися (по одній з України і Бельгії та чотири з Польщі) здали свої мобільні гаджети й під контролем суддівської бригади розташувалися в окремому приміщенні. У фойє було зімітовано фрагмент Emergency Departvent. За легендою навколо нього точаться бойові дії й військовослужбовці під прикриттям вогню вносять пораненого.

image009

IMG_0716 IMG_0736 IMG_0739 IMG_0754

Наша команда виступала останньою. Однак їх впевненість, спілкування з санітаром-інструктором, комунікація в команді та робота з надання допомоги пораненому всіх приємно вразила. Ми набрали найбільше пунктів у цьому конкурсі! А далі вручення сертифікатів, подарунків, екскурсія у Emergency Department місцевої лікарні, діючий Центр симуляційного навчання Люблінського університету, кафедру анатомії, у складі якої, до речі, функціонує центр симуляційного навчання.

image011

IMG_0699 IMG_0703 IMG_0711

 Студенти повправлялися на симуляторі з ендоскопічної хірургії. Також оглянути будову нового симуляційного центру площею понад 8000 кв. м. В Європі приділяють значну увагу симуляційному навчанню в медицині. Це безпечно для пацієнтів і самих студентів. Можна багаторазово повторювати маніпуляцію. Це добрий досвід перед роботою в клініці. Й головне – це навчання роботи в команді, що в Emergency Department є ключовим елементом успіху. Саме на цьому наголосив проф. Арсен Гудима – куратор нашої команди, коли ми запитали, що стало запорукою успіху: «Це формування команди і праця, праця, праця… Я захоплююся нашими студентами, адже час можна проводити по-різному. Вони, практично в кінці семестру, приклали максимум зусиль, щоб показати в Євросоюзі наші можливості та рівень освіти нашого медичного університету. І це приємно напередодні його 60-річного ювілею…»