У ТДМУ експерт з Канади провела майстер-класи з симуляційного навчання

У рамках заходів, приурочених до святкування 60-річчя університету, та співпраці з університетом MacEwan (Канада) з 22-25 травня 2017 року у центрі симуляційного навчання ТДМУ відбувся цикл тематичного удосконалення викладачів на тему «Організація і новітні методики симуляційного навчання в медицині» під керівництвом Колет Фойзі-Дол (Colette Foisy-Doll, BScN; MSN; RN; CHSE – бакалавра медсестринства, завідувача симуляційного центру Університету MacEwan, консультанта з розробки програм симуляційного навчання).

image001

Команда учасників курсу симуляційного навчання з Колет Фойзі-Дол.

Упродовж чотирьох днів викладачі нашого університету, представники кафедр, які мають заняття на базі центру симуляційного навчання, мали змогу ознайомитися з теорією та практикою розвитку та впровадження simulation-based education (SBE) у навчальних закладах Північної Америки. Історія цього освітнього підходу бере початок від досвіду авіації і просторової інженерії, які використали навчання на основі симуляційного обладнання, що призвело до скорочення на 50% авіаційних аварій та просторових помилок. Досвід активного впровадження SBE нараховує більше 10 років. Це дало змогу отримати наукові докази високої ефективності цього методу навчання. Згідно з даними The NCSBN national simulation study (Hayden, J., Smiley, R. A., Alexander, M., Kardong-Edgren, S. E., Jeffries, P. (2014). The NCSBN national simulation study: A longitudinal, randomized, controlled study replacing clinical hours with simulation in pre-licensure nursing education. Journal of Nursing Regulation, 5(2), s1-s41.), були розроблені методичні рекомендації, які стверджують, що за певних умов навчання на основі симуляцій може замістити від 25% до 50% клінічних годин з тим же, а часом і кращим, показником результативності студентів.

Сьогодні в світі діє асоціація симуляційного навчання для охорони здоров’я, яка випускає свій журнал, розробила стандарти SBE, а також проводить акредитацію закладів, що активно впроваджують SBE.

image003

Цікаво для викладачів було дізнатися про те, що основною метою симуляційних занять є не оволодіння власне практичними навичками, а уміння усвідомлено застосувати їх в командній роботі за реальних (симульованих) або стресових умов, розвивати клінічне мислення та професійний підхід у студентів. Існують також різноманітні методики симуляційних занять: прості симуляції, віртуальні симуляції, повномасштабні симуляції, гібридні тощо.

Також Колет Фойзі-Дол прочитала лекцію, присвячену новітньому підходу в медичній освіті, який набуває великої ваги упродовж останніх років, – це міжпрофесійне навчання.

За результатами роботи на курсах планується низка публікацій, щоб ознайомити з отриманою інформацією широке коло зацікавлених.

Команда учасників курсів симуляційного навчання висловлює вдячність Колет Фойзі-Дол за щире бажання поділитися з нами своїми знаннями та досвідом, а також адміністрації університету за організацію таких занять.

image005

image007

Під час практичних занять.