Меню Закрити

У ТДМУ відбулися майстер-класи з фізичної реабілітації від польських колег

14-15 травня на базі кафедри фізичної реабілітації, здоров’я людини та фізичного виховання ТДМУ відбулися авторські майстер-класи з лекційним курсом за участі директора навчально-реабілітаційного центру Фундації допомоги дітям м. Живець (Польща) Ренати Блехи та двох фахівців цього центру у галузі медичної реабілітації – Анни Павлак і Анни Сермел. Польські колеги уже втретє проводять подібні заходи і двічі приймають (в 2016, 2017 р.) у себе на базі центру студентів медичного факультету ТДМУ – 4-х курсів напрямку підготовки «Здоров’я людини» на практику. Майбутні фахівці з фізичної реабілітації таким чином освоюють практичні навики і ознайомлюються з новими методами реабілітації. Під керівництвом проф. Попович Д.В. цього року студенти 4 курсу вищеназваного напрямку, викладачі кафедри та співробітники фонду «Карітас» в рамках проекту роботи з неповносправними дітьми матимуть змогу в червні цього року відвідати реабілітаційний центр в м. Живець на запрошення директора Ренати Блехи. Фінансування ознайомчої практики студентів ТДМУ щороку відбувається за рахунок приймаючої сторони.

Під час заходу, який тривав два дні польські фахівці поділилися своїм досвідом щодо напрацювань з майстерності проводити детальну діагностику, оцінювати розвиток рухової активності, визначати можливу потребу в реабілітації та оцінювати прогноз щодо подальшого розвитку дитини. Вони детально проаналізували та продемонстрували на манекенах, відео-роликах та плакатах причини спонтанності моторики, а також оцінили реакцію дитини в різних позиціях та особливості її рефлексів. Крім того, презентували студентам та викладачам спеціальні методи фізіотерапії, які застосовуються для реабілітації пацієнтів навчально-реабілітаційного центру в м. Живець. Детально охарактеризували особливості нервової та м’язевої пластичності, поняття пластичності мозку, роль рефлексів у моторному розвитку дитини, асиметричний шийний тонічний рефлекс.

Надзвичайно цікавими були розглянуті концепції двох прогресивних методик – метод Бобат і метод Войти. Метод Бобат має такі спеціальні техніки, як натиск, тягу, розміщення, тоді як метод Войти – пропріоцептивного нервово-м’язевого усунення (полегшення). Крім цього, спеціалісти реабілітаційного центру коротко охарактеризували метод сенсомоторної інтеграції – терапія Ейрс, нейрофізіологічні основи та підвищену чутливість вестибулярної системи, понижену чутливість вестибулярного апарату та окреслили симптоми порушення зорового сприйняття та процесу сприйняття звуку.

Викладачі кафедр фізичної реабілітації, здоров’я людини та фізичного виховання, медичної реабілітації та студенти медичного факультету спеціальностей «Фізична терапія, ерготерапія», «Фізична реабілітація» та «Здоров’я людини» мали можливість ознайомитися з різними методами реабілітації дітей з ДЦП, аутизмом та іншими захворюваннями серед дитячого контингенту.

Висловлюємо щиру подяку адміністрації університету за сприяння та надану можливість поділитись досвідом та провести дводенний курс лекцій та майстер-класів з реабілітації дітей з різними видами захворювань директору навчально-реабілітаційного центру  м. Живець (Польща) пані Ренаті Блехі та спеціалістам цього центру Анні Павлак та Анні Сермел.

Інформацію подала професор Дарія Попович.