Викладачі ТДМУ взяли участь у міжнародних тренінгах щодо сталого розвитку в галузі освіти

27-30 січня 2019 року представники Тернопільського державного медичного університету імені І.Горбачевського, зокрема завідувач кафедри медичної біології Лариса Федонюк та завідувач кафедри соціальної медицини, організації та економіки охорони здоров’я з медичною статистикою Ганна Сатурська перебували у Таллінні (Естонія), де взяли участь у низці тренінгів та семінарі в рамках проекту «Переосмислення педагогіки щодо впровадження освіти про сталий розвиток в країнах-учасниках Балтійської університетської програми», організованого координаторами Балтійської університетської Програми університету Упсали (Швеція) з метою вивчення основ сталого розвитку та впровадження проекту «Основи сталого розвитку» у навчальний процес ТДМУ.

Семінар розпочався з вітальної промови Юрія Мартіна, ректора Євроакадемії (Центр Балтійської Університетської Програми в Естонії). Він зазначив, що проект спрямований, передусім, на підвищення якості освіти у межах співпраці з партнерами в регіоні Балтійського моря. Заходи, передбачені тренінгами, стануть інноваційною платформою обміну досвідом та співстворенням нових цікавих доробків у межах навчальних програм університетів-учасників цього проекту.

Юрій Мартін виступає з вітальною промовою.

Воркшоп розпочався презентацією програми Балтійського університету, яку представила професор Євроакадемії, директор Центру BUP в Естонії Татьяна Поляєва. Вона зазначила, що мережа навчальних закладів Балтійської університетської програми є невід’ємною складовою симпозіумів не лише як організатор та учасник, а також і як генератор ідей практичного та наукового кластера проекту. Адже проблеми сталого розвитку нам не вдасться реалізувати без багаторічного досвіду програми, без цікавих наукових напрацюваннь та оригінальних методологічних і методичних підходів.

  

Виступ директора Центру BUP в Естонії Тетяни Поляєвої.

Мета і завдання семінару були визначені у доповіді д-ра Шеперда Уржіна (університет Упсали, Швеція). Представлена ним презентація «Роль освіти у глобальній дисфункції 21 століття» була присвячена розкриттю завдань перед освітніми закладами щодо реалізації цілей сталого розвитку до 2030 року і на довгострокову перспективу.

Шеперд Уржін (університет Упсали, Швеція) презентує доповідь «Роль освіти у глобальній дисфункції 21 століття».

Учасники воркшопу впродовж трьох днів приймали активну участь у групових дискусіях та розробці проектів щодо місії освітніх закладів, розуміння та визначення сталого розвитку, а також можливостей їх застосування в навчальних закладах. Тернопільський державний медичний університет імені І.Горбачевського долучився до проекту та братиме участь у реалізації цілей сталого розвитку шляхом запровадження навчальної дисципліни, зосередженої на принципах сталого розвитку для студентів першого курсу, які будуть здобувати освітній рівень магістрів зі спеціальності «Громадське здоров’я», що буде першим важливим кроком у цьому напрямку.

  

Учасники воркшпу Лариса Федонюк та Ганна Сатурська під час воркшопів, групових дискусій, розробки проектів.

У рамках цього візиту відбувалася тісна співпраця між координаторами Балтійської Університетської програми та викладачами-представниками вищих навчальних закладів Естонії, Литви, Швеції, України, Білорусії, Польщі, Росії, спрямована на підтримку впровадження принципів сталого розвитку в університетах, які мають можливість надавати освітні послуги на високому рівні з сучасними підходами до вирішення проблем сьогодення, де викладачі мають спеціальні навики та дійові методики викладання і покликані впроваджувати вивчення основ і принципів сталого розвитку.

Лариса Федонюк та Ганна Сатурська з організаторами семінару: Шепердом Урджіном (Швеція) та Тетяною Поляєвою (Естонія).

Ми висловлюємо щиру подяку адміністрації ТДМУ та організаторам проекту «Переосмислення педагогіки щодо впровадження освіти про сталий розвиток в країнах-учасниках Балтійської університетської програми» Шеперду Урджіну (Швеція) та Тетяні Поляєвій (Естонія) за величезну ідейну та організаційну підтримку в реалізації цього проекту, а також вагомий внесок у реалізацію академічної співпраці між ТДМУ та університетами-учасниками Балтійської університетської програми, які брали активну участь у цьому проекті.

Інформацію подали Лариса Федонюк і Ганна Сатурська.