Меню Закрити

У бібліотеці ТНМУ презентували підручник «Пропедевтика педіатрії в синдромах»

У читальній залі бібліотеки ТНМУ відбулася презентація підручника «Пропедевтика педіатрії в синдромах» для студентів 2 і 3 курсів медичного факультету нашого університету.

Представляли видання його редактори – завідувачка кафедри дитячих хвороб з дитячою хірургією, доктор медичних наук, професор Оксана Боярчук і кандидат медичних наук, доцент кафедри дитячих хвороб з дитячою хірургією Марія Кінаш, а також представники авторського колективу – доцент Тамара Воронцова, доцент Ірина Чорномидз, доцент Леся Добровольська.

Модерувала захід бібліотекар відділу комплектування та наукової обробки документів Світлана Дембровська.

Під час презентації автори розповіли про те, як створювався підручник, зазначили, що під час роботи над матеріалом вони спиралися на власний багаторічний досвід викладання пропедевтики педіатрії та намагалися подати матеріал у доступній формі, звертаючи особливу увагу на клінічне значення анатомо-фізіологічних особливостей органів і систем для росту й розвитку дітей.

Завідувачка кафедри дитячих хвороб з дитячою хірургією, доктор медичних наук, професор Оксана Романівна Боярчук закцентувала увагу студентів на важливості вивчення пропедевтики педіатрії майбутніми лікарями

«Пропедевтика педіатрії — зазначила Оксана Романівна, — це фундамент знань для формування кваліфікованих лікарів-педіатрів. Знання з пропедевтики педіатрії потрібні кожному лікарю не залежно від профілю обраної спеціальності — оскільки більшість із вас, дорогі студенти, — майбутні батьки».

Доцент кафедри дитячих хвороб з дитячою хірургією Марія Кінаш розповіла про особливості структури та змісту підручника. Також Марія Ігорівна відзначила, що у посібнику значну увагу приділено видінню та обґрунтуванню синдромів ураження органів і систем організму при патологічних станах у дітей. Адже саме це викликає найбільші труднощі у студентів під час вивчення пропедевтики педіатрії. «Викладаючи пропедевтику педіатрії, ми кожного року стикалися з тим, що студентам 3-го курсу завжди було складно виставити синдроми при тій чи іншій патології. Тому «Пропедевника педіатрії в синдромах» стала першим підручником, в якому виділено й обґрунтовано не два-три, а дуже багато синдромів, що виникають при різних патологіях», – зазначила доцент Кінаш.

Також у підручнику висвітлено анатомо-фізіологічні особливості дитячого організму. Особливу увагу приділено семіотиці ураження органів і систем, питання фізичного та нервово-психічного розвитку дітей, вигодовування дітей 1-го року життя тощо. Матеріал викладено з урахуванням рекомендацій ВООЗ, сучасних настанов та рекомендацій провідних світових організацій. Тематику підручника викладено відповідно до робочої програми з пропедевтики педіатрії для медичних факультетів. У кінці кожного розділу наведено тести для перевірки засвоєння студентами вивченого матеріалу. Краще опанувати навчальну інформацію допомагають рисунки, фотографії, таблиці.

На думку учасників презентації підручник «Пропедевтика педіатрії в синдромах» є актуальним і затребуваним. Він знадобиться і студентам, під час вивчення пропевтикий педіатрії, і пікарям-інтернам зі спеціальності «Педіатрія» та «Сімейна медицина» і практичним лікарям.