Меню Закрити

Доценти ТНМУ взяли участь у дидактичному медичному тренінгу «Ukraine digital – Clinical reasoning in medical education»

Доцентки нашого університету Наталія Галіяш та Оксана Сидоренко взяли участьу дидактичному медичному тренінгу «Ukraine digital – Clinical reasoning in medical education», який відбувся 12-26 листопада 2022 року в Німеччині за фінансової підтримки DAAD (German Academic Exchange Service). Організаторами цього заходу стали Інститут медичної дидактики Університету Людвіга-Максиміліана (Мюнхен) та Університетська клініка Шаріте (Берлін).

Українська делегація та організатори тренінгу «Ukraine digital – Clinical reasoning in medical education».

Робочі моменти тренінгу. Йоганн Шредельсекер презентує основні принципи формування курікули.

 Тренінг був організований для представників закладів вищої медичної освіти України з метою поширити досвід застосування новітніх педагогічних методик, запроваджених в Німеччині для поліпшення формування клінічних компетентностей, а саме розвитку клінічного мислення у студентів протягом навчання. До участі в тренінгу були залучені 25 представників усіх медичних університетів України.

У рамках даного тренінгу були проведені наступні семінари:

  • Цифрове навчання у вищій медичній освіті (Урсула Штадлбергер, професор Інституту медичної дидактики Університету Людвіга-Максиміліана)
  • Розробка медичних навчальних програм у Німеччині. Презентація проекту MeCuMLMU (Мартін Фішер, професор Інституту медичної дидактики Університету Людвіга-Максиміліана)

Зліва направо: Наталія Галіяш, Martin Fischer, Оксана Сидоренко, Johann Schredelseker, Matthias Witti, Lena Haist, Ursula Stadlberger and Karolin Dospil.

  • На шляху до цифрової навчальної програми, заснованої на кейсах: цикл Керна для розробки медичних навчальних програм (Йоганн Шредельсекер, професор Інституту медичної дидактики Університету Людвіга-Максиміліана)
  • Кейси з ключовими проблемами як впровадження Case-based learning (Урсула Штадлбергер, професор Інституту медичної дидактики Університету Людвіга-Максиміліана)
  • Презентація проекту DID-ACT та iCoViP. Імплементація віртуальних пацієнтів (Далога Родрігес-Моліна та Аня Майєр, Інститут медичної дидактики Університету Людвіга-Максиміліана)
  • Майстер-клас по використанні платформи CASUS для роботи з веб-сценаріями (Аня Майєр, Інститут медичної дидактики Університету Людвіга-Максиміліана та Анжеліка Сімонсон, дипл.-медичний педагог, Інститут медичної дидактики Університету Людвіга-Максиміліана)
  • Обговорення клінічних випадків як дуже ефективний метод навчання на основі випадків (Фабіан Вагнер, Інститут медичної дидактики Університету Людвіга-Максиміліана)

Наталія Богуцька, БДМУ презентує методику обговорення клінічних випадків

  • Викладання спілкування лікаря з пацієнтом (Олександр Бенц, Інститут медичної психології, спів-модуль-директор довгострокових комунікаційних навчальних програм KomMeCuM, Університетська клініка Шаріте)
  • Презентація платформи LOOOP для імплементації компетентнісного підходу у формуванні медичних навчальних програм (Олаф Ахлерс, керівник проєкту LOOOP, Університетська клініка Шаріте)

Учасники тренінгу працювали в командах над завданням: визначити важливу проблему, пов’язану з підготовкою студентів-медиків, та запропонувати її вирішення. Зокрема, було розроблено 5 проектів, які можна поширити серед медичних ЗВО України:

  1. Впровадження наскрізної навчальної програми для формування комунікативної компетентності студентів
  2. Поліпшення трансформації знань студентів від теоретичного до практичного застосування шляхом запровадження кейсів з ключовими проблемами та веб-пацієнтів/ веб-сценаріїв в навчальні плани
  3. Навчальний курс для підвищення педагогічної майстерності викладачів, з метою навчити їх працювати з новими студенто-орієнтованими методиками
  4. Поліпшення теоретичної підготовки студентів на перших курсах шляхом застосування новітніх педагогічних підходів
  5. Впровадження наскрізної навчальної програми для формування професіоналізму та впевненості студентів-медиків

Під час обговорення та презентації результатів командної роботи.

Ця частина навчального курсу була проведена в мальовничому місці – жіночому монастирі на острові Frauenchiemsee Insel на озері Кімзе. Дякуємо організаторам та керівниці цього монастиря фрау Схоластиці за теплу, спокійну, надихаючу атмосферу, підтримку та душевний прийом нашої делегації. Слід сказати, що від початку війни, багато українських жінок-біженок знайшли там прихисток, а монахині ініціюють збір та передачу гуманітарної допомоги в Україну.

Світлини з Frauenchiemsee Insel.

Також для учасників тренінгу була організована ознайомлювальна екскурсія по симуляційних центрах університетської клініки Шаріте (Берлін) та Інституту екстреної та невідкладної медицини (Мюнхен), в ході якої нас ознайомили з можливостями та особливостями організації роботи цих центрів. Цікаво зазначити, що рівень обладнання в симуляційному центрі нашого університету не поступається можливостями симуляційного центру в Шаріте, але відрізняється організацією доступу студентів до роботи в ньому.

Світлини з симуляційних центрів.

Наші колеги з Німеччини підтримують українців у їхній боротьбі та готові надати посильну допомогу. Для нашої делегації був організований сюрприз: під час відвідин Мюнхенського оперного театру над входом був вивішаний прапор України, щоб показати солідарність німецького та українського народу.

Під час візиту в клініку Шаріте

Висновки:

  • Враховуючи необхідність імплементації компетентісного підходу у вищій медичній освіті, нам необхідні нові якісні інструменти. Представники медичної освіти Німеччини розробили, апробували та готові поділитися низкою інструментів, які будуть корисні для нас.
  • Для оптимізації формування клінічних компетентностей, а саме розвитку клінічного мислення у студентів протягом навчання, рекомендуємо впровадження таких методик, як кейси з ключовими проблемами та платформу CASUS для роботи з веб-пацієнтами.
  • Необхідно проводити регулярні тренінги/курси для викладачів, щоб ознайомити їх з новітніми методиками для використання в навчальному процесі.

Українська делегація біля Бранденбурзьких воріт (Берлін) з Олафом Ахлерсом у центрі.

Висловлюємо вдячність німецьким колегам за чудову організацію тренінгу, теплий прийом та щире бажання поділитися своїми напрацюваннями. Дякуємо адміністрації ТНМУ за підтримку в організації поїздки.

 

Інформація надана Наталією Галіяш та Оксаною Сидоренко.

Світлини авторок.