Меню Закрити

У ТНМУ відбулася XХ Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю «Сучасні тенденції та перспективи розвитку вищої медичної (фармацевтичної) освіти в Україні»

XХ Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю «Сучасні тенденції та перспективи розвитку вищої медичної (фармацевтичної) освіти в Україні» відбулася 18-19 травня 2023 в Тернопільському національному медичному університеті імені І.Горбачевського в онлайн-режимі.

З вітальним словом до учасників форуму звернувся ректор ТНМУ, професор Михайло Корда, який побажав всім плідної праці. Очільник вишу коротко розповів про історію конференції і зазначив, що через об’єктивні обставини – пандемію та повномасштабну війну в Україні – вчетверте захід відбувається в онлайн-форматі. Михайло Михайлович наголосив на тому, що під час війни і після нашої перемоги Україна потребує і потребуватиме висококваліфікованих спеціалістів, тому навчання повинно тривати, університети мають забезпечити для цього всі належні умови. «Кожен на своєму місці намагається зробити щось корисне для армії та перемоги України. Серед наших викладачів є чимало тих, хто виконує свої лікарські обов’язки на фронті, серед студентів є чимало тих, хто зі зброєю в руках захищає Україну і працює бойовими медиками, багато викладачів займаються волонтерською діяльністю. Виконання нами своїх безпосередніх робочих обов’язків, тобто забезпечення навчального процесу і викладання, можна також розглядати як внесок в майбутнє України і її перемогу», – додав Михайло Корда.

На адресу оргкомітету надійшло понад 100 наукових доповідей, які будуть опубліковані в журналі «Медична освіта».

Проректор з науково-педагогічної роботи, професор Аркадій Шульгай також привітав всіх учасників з початком роботи і висловив сподівання, що упродовж запланованого часу будуть заслухані всі доповіді. Аркадій Гаврилович звернув увагу на те, що потрібно обговорити сучасні виклики, які постали перед галуззю вищої медичної освіти.

Пленарне засідання розпочалося з доповіді «Організація освітнього процесу в Тернопільському національному медичному університеті імені І.Горбачевського Міністерства охорони здоров’я України в період запровадження воєнного стану», яку представив керівник навчального відділу ТНМУ Андрій Машталір.

Представник Івано-Франківського національного медичного університету Василь Капечук презентував доповідь «Адаптація освітнього процесу в ІФНМУ до викликів сучасності». До колективу авторів увійшли Рожко М. М., Ерстенюк Г. М., Голуб В. В., В. В., Пелехан Л. І., Луцак С. М.

Доповідачка з Луганського державного медичного університету Оксана Оксенюк поділилася досвідом у виступі «Особливості організації освітнього процесу в тимчасово переміщеному закладі вищої освіти. Сучасні виклики та перспективи». До складу авторів увійшли Смірнов С. М., Помпій О. О.

Від колективу авторів Тернопільського національного медичного університету Кліщ І. М., Мазур Л. П., Криницька І. Я. результати роботи представила Марія Марущак у доповіді «Підготовка здобувачів на третьому рівні вищої освіти за спеціальністю 223 «Медсестринство»: Рекомендації експертів».

Вікторія Родіонова (Дніпровський державний медичний університет) доповіла на тему «Особливості проведення курсів тематичного удосконалення з професійних хвороб для лікарів за умов військового часу». До складу авторів увійшли Дмитриченко В. В., Коваленко О. Ю.

Olaf Ahlers з Берлінського медичного університету (Німеччина) до уваги учасників запропонував доповідь «Role of Medical Universities of Ukraine Within the International LOOOP-Network for Curriculum Development, Curriculum Mapping and Virtual Patients’».

Напрацювання колективу авторів ТНМУ (Шульгай А. Г., Федонюк Л. Я., Лихацький П. Г., Кучер С. В.) представила Олександра Олещук у доповіді «Освітньо-професійна програма з підготовки магістра медицини в ТНМУ: створення та оновлення».

Після завершення пленарного засідання учасники конференції мали можливість отримати інформацію про цінний досвід колег під час представлення доповідей у секційному засіданні. Зокрема:

  • Небесна З. М., Потіха Н. Я., Огінська Н. В., Гетманюк І. Б., Крамар С. Б. «Освітньо-наукова програма «Біологія» В ТНМУ Імені І.Я.Горбачевського МОЗ України: започаткування, функціонування, перспективи»;
  • Шульгай А. Г., Теренда Н. О., Сатурська Г. С., Панчишин Н. Я., Слободян Н. О., Трущенкова Л. В. «Основні складові розвитку освітньо-професійної програми «Громадське здоров’я»;
  • Мисула І. Р., Бакалюк Т. Г., Голяченко А. О., Камишна І. І., Завіднюк Ю. В., Макарчук Н. Р., Стельмах Г. О. «Про розвиток бакалаврської ОПП «Фізична терапія»;
  • Гудима А. А., Цимбалюк Г. Ю., Крилюк В. О., Ляхович Р. М., Кіцак Я. М., Прохоренко О. О., Денисюк Ю. А., Черватюк А. М., Джавадова Н. А-К., Гук Р. А. «Еволюція освітньо-професійної програми «Парамедик» у Тернопільському національному медичному університеті імені І.Я.Горбачевського Міністерства охорони здоров’я України»;
  • Мисула І. Р, Бакалюк Т. Г., Голяченко А. О., Камишна І. І., Завіднюк Ю. В., Макарчук Н. Р., Стельмах Г. О. «ОСобливості клінічної підготовки магістрів фізичної терапії»;
  • Волосовець А. О., Зозуля І. С., Боброва В. І., Іващенко О. В., Вербицький І. В., Крамарева О. Г., Бойко А. В. «Нові форми післядипломного дистанційного навчання лікарів на кафедрі медицини невідкладних станів» (Національний університет охорони здоров`я України імені П. Л. Шупика);
  • Галіяш Н. Б., Бількевич Н. А., Гусак С. Р., Сидоренко О. Л., Боровик І. О., Шульгай А. Г. «Оцінка студентами-медиками процесу оволодіння комунікативною компетентністю під час навчання в університеті» ;
  • Karolin Dospil, Anja Mayer «Possibilities of Implementation of DID-ACT and ICOVIP Projects in the Curricula of Ukrainian Medical Universities» (Інститут медичної дидактики Університету Людвіга-Максиміліана, Мюнхен, Німеччина);
  • Павленко О. В.1 , Волосовець Т. М.1, Дорошенко О. М., Дорошенко М. В., Юнакова Н. М., Бакшутова Н. О., Дікова І. Г. «Сучасна освітня технологія вебінар у практиці післядипломної медичної освіти лікарів-стоматологів» (Національний університет охорони здоров’я України імені П. Л. Шупика; Національний медичний університет імені О. О. Богомольця);
  • Дзюбановський І. Я., Бенедикт В. В., Продан А. М, Дзюбановський О. І., Кріцак М. Ю. «Особливості симуляційного навчання лапароскопічної хірургії» ;
  • Коваленко О. Ю., Родіонова В. В., Дмитриченко В. В. «Важливі акценти сьогодення у дистанційному навчанні студентів міжнародного факультету» (Дніпровський державний медичний університет);
  • Романець Л. М. «Роль гейміфікації в сучасній освітній діяльності» (Вінницький фаховий коледж Національного університету харчових технологій);
  • Сельський П. Р. Телев’як А. Т. «Організація додипломної підготовки лікарів із числа іноземних громадян у Тернопільському національному медичному університеті імені І.Я.Горбачевського за умов дистанційного навчання»;
  • Гнатюк М. С., Слабий О. Б., Монастирська Н. Я., Коноваленко С. О., Гаргула Т. І. «Практичні навички – важлива складова засвоєння навчального матеріалу з клінічної анатомії та оперативної хірургії»;
  • Волосовець О. П., Виговська О. В., Уліщенко В. В., Бекетова Г. В., Кривопустов С. П., Кузьменко А. Я., Логінова І. О., Мозирська О. В., Колбек О. О., Салтанова С. Д. «Воркшоп як сучасна інноваційна технологія підготовки дитячих та сімейних лікарів» (Національний медичний університет імені О. О. Богомольця; Національний університет охорони здоров’я України імені П. Л. Шупика);
  • Юріїв К. Є., Денефіль О. В., Бондаренко Ю. І., Кулянда О. О., Пелих В. Є., Усинський Р. С  «Особливості застосування кейс-методу у розвитку професійної підготовки здобувача вищої медичної освіти»;
  • Prikhodko O. B., Popovуch A. P., Aliyeva O. G., Maleyeva G. Yu., Havrylenko K. V., Shemetenko O. O. «Application of Modern Technologies in Education of Medical Students in the Subject of Medical biology» (Запорізький державний медико-фармацевтичний університет);
  • Швед М. І., Мартинюк Л. П., Сусла О. Б., Левицька Л. В., Липовецька С. Й., Сидоренко О. Л., Прокопович О. А., Ястремська І. О., Кашуба М. І., Орел М. А. «Ефективність компетентнісно-орієнтованого методу навчання по кафедрі невідкладної медичної допомоги ТНМУ Імені І. Я. Горбачевського»;
  • Швед М. І., Сидоренко О. Л., Мартинюк Л. П., Сусла О. Б., Левицька Л. В., Липовецька С. Й., Прокопович О. А., Ястремська І. О., Кашуба М. І., Орел М. А. «Місце платформи CASUS у формуванні клінічного мислення у студентів медичного університету».

Серед стендових доповідей були представлені такі дослідження і напрацювання:

  • Fedoniuk L., Lesniak-Moczuk K., Lipska V., Wysienska M., Jozwiak P. «Mechanism of Implementation of the Environmental Project in the Realization of Sustainable Development Strategy» (I. Horbachevskyi Ternopil National Medical University, Ukraine, Ternopil; University of Rzeszow, Poland, Rzeszow);
  • Михайловська Н. С., Лісова О. О., Коновалова М.О. «Роль симуляційного навчання в медичній освіті» (Запорізький державний медико-фармацевтичний університет);
  • Ільїна-Стогнієнко В. Ю., Чайка О. М., Вітюк М. С., Мазур В. Д., Стогнієнко Є. С. Сучасні тенденції та перспективи розвитку викладання загальної хірургії в онмеду в умовах карантину та військового часу» (Одеський національний медичний університет);
  • Вансович В. Є., Каштальян М. А., Котік Ю. М. «Спадкоємність викладання загальної хірургії здобувачам освіти Одеського національного медичного університету» (Одеський національний медичний університет).

Доповіді можна прослухати https://youtu.be/WZsnTtyxtQA

Прес-секретар ТНМУ Яніна Чайківська.