Меню Закрити

Представники ТНМУ взяли участь у Конгресі фасилітаторів та фасилітаторок груп рівних для медичних фахівців і медичних освітян

У Львові 24-26 травня 2023 року відбувся ІІ Конгрес фасилітаторів та фасилітаторок груп рівних для медичних фахівців і медичних освітян, організований в рамках реалізації Україно-швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти».

У заході взяли участь фасилітатори з різних куточків України, щоб навчатися, вдосконалювали свої навички, ділитися досвідом і спілкуватися.

Тернопільський національний медичний університет є партнером-учасником проєкту. У ТНМУ третій рік поспіль діють групи рівних для медичних освітян. Фасилітаторки цих груп – Софія Гусак, Ірина Боровик та Наталія Галіяш –  стали учасницями конгресу.

У фасилітації навчального процесу ключовими складовими є організація безпечного навчального простору, активне залучення учасників, сприяння розкриттю їх потенціалу та групи в цілому, підтримка у реалізації їхніх навчальних цілей. Саме фасилітатор/ка допомагає групі розглянути проблему різносторонньо, вислухати усі погляди і думки, щоб прийняти максимально життєздатне рішення, яке враховує інтереси усіх суб’єктів, на яких воно впливає. В такому випадку всі учасники групи відчувають особисту відповідальність за прийняті рішення.

Ключовою доповіддю конгресу була відкрита промова Ольги Бершадської «Навіщо нам організації, що навчаються?». Спікерка розпочала воркшоп словами Peter Senge: «Організації навчаються лише через людей, які навчаються. Навчання окремих людей не гарантує навчання організації».

Організації, що навчаються (за P. Senge «The fifth Discipline»), розвивають такі характеристики:

●         особиста професійна майстерність

●         спільне бачення

●         ментальні моделі

●         командне навчання

●         системне мислення

Оцінити ефективність навчання можна користуючись The Kirkpatrick model: реакції та емоції, знання, поведінка, результат, повернення інвестицій або «чи зусилля були того варті»?

Матвій Хренов запропонував учасникам конгресу  креативну дискусію на тему «Повага, чесність, відкритість – цінності, яким нас вчать діти й не тільки» та цікавий практичний воркшоп «Як запалювати колег ідеєю».

Одним з неординарних, сучасних методик, релевантних в освіті і медицині є сторітелінг. Ольга Бершадська на воркшопі «Сторітелінг, як формат для навчання і фасилітації» докладно продемонструвала майстерність запаковувати свої думки, тези і факти в переконливі та захоплюючі особисті історії і дала змогу учасникам спробувати самим це зробити.

Фасилітаторки груп рівних нашого університету підготували постери про роботу своїх груп рівних в стилі сторітелінгу. Представлення постерів було захоплюючим. Лікарі та медичні освітяни мали можливість презентувати свої здобутки, поділитись досвідом, вирішити складні практичні кейси, ще ближче познайомитись.

Змістовним і дуже практичним був воркшоп Богдана Вельгана «Як визначити траєкторію фасилітації зустрічі і обрати відповідні техніки». На тренінгу кожен учасник спробував себе в тій чи іншій ролі фасилітатора і отримав конструктивний зворотний зв’язок. Богдан своїм прикладом продемонстрував те, як працює високопрофесійний фасилітатор.

Захопливий воркшоп на тему «Як розглядати кейси, використовуючи принципи медицини заснованої на свідченнях» провів відомий сільський сімейний лікар Вадим Вус.

Новинкою конгресу стала доповідь засновниці фактчекінг агенції «НотаЄнота «Альони Романюк про те, як протидіяти дезінформації у формі гри та як аналізувати інформацію, щоб не поширювати фейків чи маніпуляцій.

Також в рамках конгресу було проведено дискусійну панель на тему «Як і чому навчаються медичні фахівці?»

На конгресі було організовано змістовний фасилітаційно-креативний квест, представлено різні інструменти для навчання: відео-, аудіо-контент, багато часу приділено книгам, зокрема особистісному розвитку медичних фахівців у книжкових клубах.

Учасники конгресу отримали нові цікаві знання опанували сучасні інтерактивні навички, які будуть імплементовані  як в освітній процес, так і в роботу груп рівних.

Групи рівних – це осередки викладачів, які прагнуть якіснішої вищої медичної освіти й постійно розвивають свою викладацьку майстерність. Вони дають необмежені можливості для професійного зросту та розвитку своїх умінь.

Запрошуємо колег доєднуватися у діючі в університеті групи рівних.

Матеріал на сайт подали учасники конгресу, фасилітатори груп рівних університету: Наталія Галіяш, Ірина Боровик та Софія Гусак.