Комунікативні навички в медичній практиці 

Кафедра первинної медико-санітарної допомоги та загальної практики сімейної медицини

Відповідальний за впровадження: доц. Боровик І.О.

Сучасна світова лікарська практика переконливо доводить, що успішність лікування та профілактики не повністю забезпечується лише фаховим, лікарським рівнем підготовки майбутнього спеціаліста. Важливою складовою у досягненні позитивного результату у процесі діагностики та лікування є володіння комунікативними навичками. Вміння вислухати, виокремити найголовніше, дозволити пацієнту брати участь у пошуку клінічного рішення, проявляти повагу та чуйність до потреб та проблем пацієнта дуже часто визначають рівень якості та позитивний результат у лікарській практиці. В країнах західної Європи та північної Америки при оцінюванні отриманих практичних вмінь під час навчання в університеті та після отримання диплому із об`єктивного клінічного обстеження пацієнта (ОСКІ) враховується рівень комунікативних навичок спеціаліста медика.
Запропонований освітній матеріал дозволить навчитись ефективно консультувати хворого, використовувати відкриті запитання, рефлексивно слухати, використовувати мотиваційне консультування, щоб мотивувати пацієнтів змінити свій спосіб життя (кинути палити, почати працювати над зайвою вагою, контролювати рівень артеріального тиску, глюкози та холестерину у крові тощо). Програмою передбачено засвоєння алгоритмів професійного спілкування лікаря в окремих клінічних ситуаціях:
 Як повідомляти погані новини? (Протокол SPIKES)
 Як призначати лікування?
 Що робити при сильних емоціях зі сторони пацієнта?
 Пояснення вакцинації, техніки інгаляції та ін.
Отже, вивчення дисципліни «Комунікативні навички в медичній практиці» дозволить підвищити комунікативний рівень студента медика, допоможе бути більш ефективними в практичній роботі, сприятиме формуванню позитивного іміджу, дозволить бути більш конкурентноздатним серед колег.