Skip to content

Кафедра анатомії людини

З 2022-2023 н.р. введено вибіркову дисципліну «Нейроанатомія» для студентів 4 курсу медичного факультету та факультету іноземних студентів.

Кафедра гістології та ембріології

З 2016-2017 н.р. на кафедрі викладаються вибіркові дисципліни «Актуальні питання медичної ембріології» для студентів 2 курсу медичного факультету та «Клітинні технології в медицині» для студентів 3 курсу медичного факультету.

Студентки Довгалюк Богдана і Рошко Ангеліна працюють в лабораторії клітинних культур під час практичного заняття з вибіркової дисципліни «Клітинні технології в медицині»

Доц. А.І. Довгалюк в лабораторії клітинних культур (2022 рік) під час проведення занять з вибіркової дисципліни «Клітинні технології в медицині»

Аспірант Олеся Редько, асистент Віолетта Кульбіцька в лабораторії клітинних культур під час проведення практичного заняття з вибіроковї дисципліни  «Клітинні технології в медицині» (2021 рік)

Кафедра патологічної анатомії з секційним курсом та судовою медициною

Кафедра патологічної анатомії з секційним курсом та судовою медициною окрім основних дисциплін надає освітні послуги з вибіркових дисциплін, які здобувачі вищої освіти мають право обирати відповідно до своїх уподобань, керуючись перспективним планами у професійних потребах, необхідністю підвищення освітніх та фахових компетентностей.

Кафедра пропонує такі вибіркові дисципліни:

БІОПСІЙНА ДІАГНОСТИКА

— це прижиттєве взяття фрагмента тканини або органу (біоптату) для його подальшого мікроскопічного (гістологічного) або цитологічного дослідження. Це “золотий стандарт” для підтвердження багатьох діагнозів, особливо в онкології та при запальних захворюваннях.

Для клініциста розуміння показань до біопсії, методів її проведення, а також здатність правильно інтерпретувати результати патоморфологічного висновку є абсолютною необхідністю. Це дозволяє приймати обґрунтовані рішення, що безпосередньо впливають на здоров’я та життя пацієнтів.

Значення для лікаря:

  1. Підтвердження та уточнення діагнозу.
  2. Визначення тактики лікування.
  3. Оцінка прогнозу.
  4. Контроль ефективності лікування.
  5. Науково-дослідницька робота: біопсійний матеріал є цінним джерелом для наукових досліджень, які сприяють розробці нових методів діагностики та лікування.
  6. Юридичні та етичні аспекти: У багатьох випадках, особливо в онкології, без гістологічного підтвердження діагнозу не можуть бути розпочаті певні види лікування або встановлені групи інвалідності.

СЕКЦІЙНИЙ КУРС

(або аутопсія, розтин, патологоанатомічне дослідження) – це посмертне дослідження тіла померлого з метою встановлення причини смерті, уточнення діагнозу, виявлення всіх патологічних змін в органах і тканинах, а також оцінки ефективності проведеного лікування.

Значення для лікаря:

  1. Формування клініко-морфологічного мислення.
  2. Контроль якості діагностики та лікування.
  3. Безперервне навчання та професійний розвиток: кожен розтин — це унікальний навчальний матеріал. Лікарі мають можливість “бачити” хворобу зсередини, розуміти, як вона впливає на різні системи організму, і таким чином поглиблювати свої знання про патологічні процеси. Це сприяє накопиченню досвіду, який неможливо отримати іншими способами.
  4. Отримання статистичних даних.
  5. Виявлення нових захворювань та модифікація поглядів на існуючі:.
  6. Юридичні та медико-правові аспекти: У випадках суперечливих або неясних причин смерті, а також при підозрі на ятрогенні ускладнення, секційне дослідження має вирішальне значення для встановлення істини.

Висновок:

Біопсійна діагностика та Секційний курс є невід’ємними частинами професійної підготовки та діяльності кожного лікаря.

  • Біопсійна діагностика дає лікареві можливість максимально точно діагностувати захворювання при житті пацієнта, що є основою для вибору правильної та ефективної стратегії лікування.
  • Секційний курс забезпечує глибоке розуміння морфологічних змін при захворюваннях, допомагає критично оцінювати власну клінічну практику та постійно вчитися на реальних випадках, що є незамінним для формування клінічного мислення та підвищення якості медичної допомоги.

Разом ці напрямки забезпечують лікарям фундаментальні знання та навички для успішної діагностики, лікування та постійного професійного вдосконалення, що є запорукою надання високоякісної медичної допомоги.

ДЕФЕКТИ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ

Ця дисципліна фокусується на аналізі та запобіганні помилкам та недолікам у процесі надання медичної допомоги.

Цінність для медичного працівника:

  1. Підвищення безпеки пацієнтів: Головна мета вивчення дефектів медичної допомоги – запобігання шкоди пацієнтам. Розуміння типових помилок (діагностичних, лікувальних, організаційних) дозволяє лікарю вживати заходів для їх уникнення у своїй практиці.
  2. Покращення якості медичної допомоги: Аналіз дефектів допомагає виявляти “слабкі місця” у системі охорони здоров’я та процесах надання послуг, що сприяє розробці та впровадженню кращих практик та протоколів.
  3. Розвиток критичного мислення.
  4. Управління ризиками: Навчання з цієї дисципліни дозволяє лікарям ідентифікувати потенційні ризики в своїй практиці та розробляти стратегії їх мінімізації. Це включає розуміння причинно-наслідкових зв’язків між діями та їх наслідками.
  5. Юридична відповідальність та її уникнення.
  6. Психологічна стійкість: Розуміння, що помилки можуть статися, і знання, як їх аналізувати та використовувати для навчання, допомагає медичним працівникам справлятися з емоційним навантаженням, пов’язаним з можливими невдачами або негативними наслідками.
  7. Культура безпеки: Дисципліна сприяє формуванню “культури безпеки” в медичному закладі, де помилки не приховуються, а аналізуються для системних покращень, а не лише для пошуку винних.

Висновок:

Обидві дисципліни є взаємодоповнюючими та критично важливими для сучасного медичного працівника. Вони виходять за рамки суто клінічних знань і надають лікарю інструменти для:

  • Забезпечення безпеки пацієнтів.
  • Захисту власних прав та інтересів.
  • Підтримки високого рівня професійної етики та відповідальності.
  • Постійного вдосконалення якості медичної допомоги.

Таким чином, вивчення цих вибіркових дисциплін допомагає медикам не лише лікувати хвороби, а й грамотно та безпечно орієнтуватися у складній взаємодії між пацієнтом, лікарем, системою охорони здоров’я та правовим полем.

Вибіркові дисципліни “Актуальні питання судової медицини” та “Дефекти медичної допомоги” – мають величезну цінність для будь-якого медичного працівника, незалежно від його спеціалізації. Вони допомагають формувати комплексний підхід до професійної діяльності, де крім клінічних знань важливі також правові, етичні та організаційні аспекти.

АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ СУДОВОЇ МЕДИЦИНИ

Ця дисципліна є мостом між медициною та правом. Вона знайомить майбутніх та практикуючих лікарів з методами судово-медичної експертизи та правовими аспектами медичної діяльності.

Цінність для медичного працівника:

  1. Розуміння правових наслідків медичної діяльності.

Правильне документування.

  • Захист від необґрунтованих звинувачень.
  • Етичні та деонтологічні аспекти.

Кафедра оперативної хірургії та клінічної анатомії

На кафедрі викладаються наступні вибіркові дисциплини:

  • “Актуальні питання малоінвазивних хірургічних технологій”;
  • “Клінічна анатомія”;
  • “Актуальні питання хірургічної анатомії голови та шиї”.
  • “Експериментальна оперативна реконструктивна хірургія”;
  • “Експериментальна пластична хірургія”

Кафедра медичної інформатики

Вибіркові дисципліни які викладаються на кафедрі медичної інформатики:

  • Інформатизація та комунікації в громадському здоров’ї
  • ШІ в медицині (для спеціальностей: лікувальна справа, стоматологія, громадське здоров’я, фізичні терапевти, ерготерапевти)
  • Електронна система охорони здоров’я в практиці лікаря
  • Телемедицина
  • Електронна система охорони здоров’я в роботі парамедика
  • Цифровізація системи протезування-ортезування
  • Застосування E-Health в практиці лікаря -терапевта
  • Застосування E-Health в практиці лікаря акушер-гінеколога
  • Застосування E-Health в практиці лікаря – хірурга
  • Застосування E-Health в практиці сімейного лікаря