Співробітники навчально-наукового інституту медсестринства ТНМУ – директор Світлана Даньчак та її заступник Людмила Мазур взяли участь у стажуванні в університеті імені Грента МакЮена (Едмонтон, Канада). Стажування тривало з 27 жовтня по 14 листопада 2023 року.
До програми входила участь у низці заходів, зокрема лекцій, семінарів і практичних занять, під час яких не лише учасники активно обмінювалися своїм досвідом у проведенні занять, але і ділилися методикою їх проведення.
Участь у семінарі «Медсестринська практика в громаді» з колегами Леанна Топола (Leanna Topola) та Робін Купер (Robin Cooper) дала великий поштовх для подальших напрацювань в цій галузі і можливість ознайомитися з останніми тенденціями рутинної практики медичної сестри в громаді.
Враження від візиту до віртуального симуляційного центру були надзвичайно позитивними. Джил Віхос (Jill Vihos) ознайомила делегацію ТНМУ з роботою зали віртуальної симуляції, котра оснащена сучасними медсестринськими симуляційними сценаріями.
Завдяки відмінно підібраним сценаріям та високоякісному обладнанню, ми мали можливість отримати реалістичні симуляції, що вдало використовуються студентами під час навчання.
Відвідування заняття з визнання та усунення структурного гноблення: темношкірі, корінні народи, кольорові люди та здоров’я 2+ ЛГБТК2 з Коллін Майкут (Colleen Maykut) дало можливість оцінити сприйняття соціумом піднятих важливих питань та обговорити специфіку роботи медичної сестри із цією категорією пацієнтів. За результатами стажування буде впроваджений новий вибірковий курс, котрий покликаний ознайомити студентів з ключовими аспектами даного питання.

Відвідавши практичне заняття «Життя з хронічними хворобами» з Лізою Маккендрік-Колдер (Lisa McKendrick-Calder) учасники отримали цінну можливість для професійного розвитку в контексті надання допомоги людям з хронічними хворобами. Врахування холістичного підходу в навчанні визначається як важливий крок у покращенні підготовки майбутніх фахівців з медсестринства. Саме тому для здобувачів ННІ медсестринства другого (магістерського) рівня вищої освіти буде запропоновано новий вибірковий курс «Холістичне медсестринство». Цей курс, оснований на реальному досвіді колег з Канади, не лише дозволить студентам отримати глибше розуміння того, як надавати допомогу людям з хронічними хворобами, але й сприятиме розвитку комплексних навичок з медсестринства.
Разом з Елізабет Бургес-Пінто (Elizabeth Burgess-Pinto) спільно обговорено подальші перспективи розвитку проєкту «Глобальне здоров’я» та розроблено попередній план заходів для проведення сесії у квітні-травні 2024 року. Весняний курс 2024 року стане вже шостим курсом для предмету «Глобальне здоров’я», який проводиться у співпраці викладачів Університету МакЮена та ТНМУ, залучаючи студентів-медсестер обох навчальних закладів до участі.
Учасники делегації вивчили особливості викладання програми спеціалізації для медсестер у галузі «Психічне здоров’я» (Mental Health Nursing), провідними викладачами якої є Браян Паркер (Brian Parker) та Кен Кустяк (Ken Kustiak). Протягом 2,5 років навчання проводиться на базі Центру психічного здоров’я та уражень мозку в місті Понока (Ponoka- Centennial Centre for Mental Health & Brain Injury).

Під час використання столу віртуальної системи анатомічної візуалізації ми провели наукову дискусію з професором Раджем Наварою (Raj Naware). Отримавши досвід використання технології віртуальної візуалізації, котру використовують для навчання медичних сестер, ми виявили великий інтерес до подальших наукових досліджень у цьому напрямку.

Відвідання семінарського заняття з хірургічного медсестринства з викладачем Танею Гейвер (Tanya Heuver) надало нам унікальну можливість побачити методи навчання студентів на цьому предметі, а також здобути практичний досвід вирішення ситуаційних завдань в колі студентів. Спершу студенти відпрацьовують теоретичну складову і лише потім мають можливість відпрацювати знання в симуляційному центрі.
Завдяки керівнику клінічного симуляційного центру Колетт Фойзі-Дойл (Colette Foisy-Doll) делегація ознайомилася з методикою проведення симуляційного навчання як для студентів університету, так і для здобувачів післядипломної освіти. Доцент Даньчак С.В. взяла безпосередню участь у занятті з групою студентів-медсестер в симуляційному центрі. На практичному занятті за участі стандартизованих пацієнтів студенти-медсестри працювали у командах за розробленим працівниками центром стимуляційного навчання сценарієм. Проводилися відеозаписи та подальше обговорення дій команд при роботі з пацієнтом (дебрифінг). Симуляційне заняття з неонатології проводилося на попередньо запрограмованих інтерактивних манекенах, при цьому студенти проводили перший медсестринський огляд новонародженої дитини. З викладачами обговорено особливості проведення стимуляційного навчання у студентів медсестринського факультету, технічне та навчально-методичне забезпечення.