Викладачі Тернопільського національного медичного університету імені І.Горбачевського здобували практичні навички під час тренінгу «Ефективні комунікації в медичному університеті», який зорганізували координатори українсько-швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти».
Тренерами цього заходу були радник міністра охорони здоров’я (2018-2020 рр.) Матвій Хренов і медіаексперт Олексій Ковжун.
Упродовж двох днів представники ТНМУ отримували нову інформацію та відпрацьовували практичні навички з таких тем: «Відносини між керівником і підлеглим. Як реалізувати ідею в рамках великої бюрократичної системи», «Зрозуміти себе та свого керівника», «Основи комунікації», «Союзники та зацікавлені сторони. Як створення коаліції допомагає реалізувати ідею».
Як зазначила керівниця офісу впровадження українсько-швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти» Тетяна Степурко, з початку 2020 року команда організаторів і менеджерів сформувала бачення, що розвиток медичної освіти – це ще й розвиток потенціалу університетів. Одним з напрямків розвитку закладів вищої медичної освіти є розвиток управлінських спроможностей, а комунікація – їх складовою. Впродовж двох днів учасники тренінгу вивчали те, як вони приймають у своєму житті рішення, як комунікують зі своїми колегами та що роблять для того, щоб їхні ідеї були втілені. Дуже приємно бачити, що у вашому виші є багато інноваційних і відкритих практик медичної освіти. І ось головне завдання тренінгу полягає в тому, щоб навчитися доносити ці ідеї до тих людей, які можуть допомогти їх реалізувати».
Тетяна Степурко також розповіла, що в рамках проєкту під час формування тренінгових програм координатори керуються основоположними засадами Національної агенції з забезпечення якості освіти та статтями Закону України «Про вищу освіту». Вона додала, що за законодавчими актами, виші є автономними закладами. «Не всі ЗВО мають інструменти та не всі розуміють, якими інструментами вони можуть користуватися, щоб покращувати й поглиблювати свою автономію. Ми співпрацюємо з міжнародними колегами, які розвивають освітню політику в Україні, тому бачимо, яких інструментів не вистачає й намагаємося поділитися знаннями та досвідом. Це часто навіть дуже прості інструменти на кшталт комунікації. Просто треба бути небайдужими, мотивованими, бажати змінювати ситуацію на краще», – наголосила керівниця офісу впровадження українсько-швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти».
Команда проєкту більше працює на запит вишів. «У нас є певні напрямки роботи. Наприклад, треба покращити навчальні плани, допомогти в налагодженні роботи симуляційного центру… Якщо бачимо, що ці напрямки можуть розвиватися краще за наявності тих чи інших інструментів, запитуємо, чи справді потрібні такі інструменти. Якщо отримуємо ствердну відповідь від закладів вищої освіти, то беремося за організацію тренінгу, – зазначає Тетяна Степурко. – Одна з тем тренінгів виникла під час перших наших навчань з комунікації в Чернівцях і Львові. Наші тренери побачили, що не вистачає інструментів для стратегічного розвитку. Комунікація важлива й дієва тоді, коли люди розуміють, в якому напрямку рухаються, яким чином і чого хочуть досягти. З березня цього року ми розпочнемо серію тренінгів зі стратегічного розвитку університету. Під час тренінгів і спілкування з представниками вишів побачили, що всі мають стратегію, але якість цієї стратегію може стати кращою».
Керівниця офісу впровадження українсько-швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти» повідомила, що представники медичних вишів можуть звертатися до неї щодо організації тренінгів за електронною адресою або телефонувати. Всі контактні дані є у відкритому доступі на сайті проєкту.
Яніна ЧАЙКІВСЬКА.
Світлини автора