У Вінниці відбулася перша педіатрична українсько-литовська школа респіраторних захворювань і 22-а Вільнюська міжнародна школа дитячої пульмонології та алергології. Захід організований під егідою Української академії педіатрії, за підтримки Подільської спілки педіатрів, ВНМУ ім. М.І. Пирогова, департаменту охорони здоров‘я Вінницької облдержадміністрації та Вінницької міської ради. Тернопіль був представлений потужною делегацією у складі доцентів кафедри педіатрії №2 Світлани Никитюк та Наталії Галіяш, доцента кафедри дитячих хвороб з дитячою хірургією Тетяни Гаріян, а також лікарів інфекційно-діагностичного відділення ТОДКЛ.
На захід до Вінниці з’їхалося загалом 400 представників медичної громадськості з усіх куточків України. Були також гості з Литви, Молдови, Нідерландів і Великобританії.
Особливо цікавими були доповіді Арунаса Валіуліса (Литва) та Ендрю Буша (Великобританія), які поділилися європейським досвідом щодо підходів у діагностиці та лікуванні бронхіальної астми, в тому числі важкої та важкоконтрольованої. Проф. Е.Буш наголосив, що рефракторна до лікування БА – це велика кількість гетерогенних випадків, значна частка яких обумовлена наявністю інших, провокуючих бронхообструкцію чинників або низькою прихильністю пацієнтів до лікування. Були представлені й сучасні методи лікування та діагностики первинної ціліарної дискінезії. Звісно ж, не оминули питання антибіотикотерапії та резистентності. «Ми лікуємо 90 відсотків пневмоній амбулаторно, напівсинтетичними пеніцилінами, не потрібно казати, що у вас не такі діти і що у вас це неможливо», – стверджує професор Арунас Валіуліс.
Особливої уваги також заслуговує доповідь Олександра Катілова, доцента кафедри пропедевтики дитячих захворювань Вінницького НМУ, який наочно продемонстрував важливість навчання пацієнта правильно використовувати різні типи доставочних пристроїв при лікуванні бронхіальної астми. На жаль, можна правильно поставити діагноз, призначити правильні ліки та не отримати ефекту через неправильне виконання призначень.
Наталія ГАЛІЯШ,
доцент ТДМУ