Приймальне відділення – «серце» лікарні, з якого вона, власне, й розпочинається. Тут ніколи не буває спокійно, тому працюють лише ті, хто має міцні нерви та сильний характер.
Як жартує завідувач приймального відділення Ярослав Рудчик, у відділенні завжди всі в «повній бойовій готовності». Адже ніколи не знають, коли та якого пацієнта привезуть за мить. Медики ж повинні за лічені хвилини оцінити стан хворого, зробити необхідні обстеження та скерувати його до профільного відділення. Випадки ж бувають різними.
У приймальному відділенні університетської лікарні працюють шість лікарів, вісім медичних сестер та 15 осіб молодшого персоналу. Робота налаштована так, що 24 години на добу хворих готові прийняти з усіх куточків області. Винятків немає: чи це вихідні, чи святкові дні. Графік – позмінний, щоб працівники змогли відпочити.
«Кожен має свою чітко визначену ділянку роботи, тож усе налаштовано до автоматизму. Радію, що маємо підтримку від головного лікаря Василя Бліхаря. Завдяки йому забезпечені найнеобхіднішим. Особливо в цей непростий час пандемії, де важлива насамперед безпека медперсоналу. Індивідуальні засоби захисту для нас не дефіцит, як це почасти трапляється», – каже пан Ярослав.
За добу до приймального відділення привозять 40-50 пацієнтів, а до пандемії – 130-150. Найбільша кількість хворих відразу після вихідних, у понеділок-вівторок.
«До нас потрапляють пацієнти з усіх куточків області. Зараз через карантин, пов’язаний з поширенням коронавірусної інфекції, зменшилася кількість планових операцій. Тому здебільшого привозять ургентних хворих. Часто доправляють пацієнтів з політравмою, без свідомості чи в стані алкогольного сп’яніння, які потребують всебічного обстеження. Тому наші лікарі широкого профілю, вміють одразу зорієнтуватися й негайно надати невідкладну допомогу. Пандемія, щоправда, наклала свій особливий відбиток і значно ускладнила роботу. І тим не менше в нас є лікарі, які віддали багато праці та сил цій нелегкій роботі», – зазначає Ярослав Рудчик.
Ярослав Володимирович розповідає схему роботи приймального відділення на прикладі хворого з політравмою. Черговий лікар має оці-нити ступінь важкості недужого. За потреби, надає невідкладну допомогу й обо- в’язково проводить експрес-діагностику на СOVID-19. Для цього працює ургентна лабораторія. Також є можливість провести негайні обстеження, як-от: рентген, УЗД, ендоскопію, комп’ютерну томографію. У нічний час чергують службові автомобілі, які за потреби привозять спеціа-лістів вузького профілю, щоб урятувати людину.
«Часто доправляють осіб у стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння, – каже завідувач приймального від-ділення. – Торік на свято Андрія один чоловік розтрощив кілька дверей, обладнання й посмів підняти руку на медперсонал. У таких випадках лікарі використовують тривожну кнопку *102* – воєнізована охорона. Як розумієте, робота справді непроста.
Хоча нинішній рік видався непростим, але позитивні зміни, як зазначає сам завідувач відділення, є. Налагодили роботу кисневих зволожувачів, закупили морозильні апарати для збереження плазми, пульсоксиметри, медичні інструменти. Це значно полегшує роботу з новими викликами на час пандемії. З’явилася нова комп’ютерна техніка. Зараз, коли запровадили електронні медичні картки пацієнта, це дуже на часі.
«Картка стаціонарного хворого в електронному варіанті у системах «УкрМедСофт» та «eHealth» допомагає вести облік і звітність, – розповідає Ярослав Рудчик. – Тепер «паперової» роботи значно зменшилося. Це вивільнило час для лікарів і медсестер. Вони можуть більше уваги приділити своїм пацієнтам. За кордоном така практика давно існує. У нас лише це запроваджують. Це насправді дуже зручно. У будь-який час лікар може заглянути до картки хворого, побачити результати аналізів і всіх обстежень. Якщо хворий до того лікувався в іншому закладі, то ці всі дані збережені. Маємо йти в ногу з часом і орієнтуватися на європейські стандарти.
Попросили Ярослава Володимировича вивести формулу успіху університетської лікарні. На що він відповів: «Правильно скоординована робота між відділеннями, вчасне реагування на проблеми, що виникають, висока якість надання медичних послуг і професіоналізм персоналу. А найголовніше – підтримка головного лікаря Василя Бліхаря. Коли керівник на своєму місці, тоді все працює злагоджено».
Мар’яна СУСІДКО,
Світлина Миколи ВАСИЛЕЧКА