Виборча програма кандидата на посаду ректора Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України Лихацького Петра Григоровича

Університет, де освіта та наука формують лідерів, здатних змінювати світ

МІСІЯ: Розвиток знань та інновацій через досконалість у викладанні та дослідженнях, формування ключових цінностей у здобувачів та внесок у сталий, соціально відповідальний розвиток громад.

ВІЗІЯ: Бути центром досконалості в освіті та науці, де традиції поєднуються з інноваціями та сучасними технологіями, формуючи висококваліфікованих, відповідальних і натхненних фахівців системи охорони здоров’я і соціального забезпечення для України та світу.

ОСНОВНІ ЦІННОСТІ УНІВЕРСИТЕТУ:

  1. Академічна свобода та інституційна автономія

Ці поняття є фундаментом університетської діяльності, забезпечуючи незалежність у навчанні, наукових дослідженнях та управлінні закладом, сприяючи інноваціям, високій якості освіти та розвитку критичного мислення.

  1. Якість освіти та інновації

Постійне прагнення до високих стандартів освіти, досліджень та клінічної практики. Впровадження сучасних технологій, методів навчання та досліджень для розвитку медицини.

  1. Лідерство та ініціативність

Сприяння розвитку лідерських навичок, наукових ініціатив і громадської активності серед здобувачів та викладачів для формування відповідальних і компетентних фахівців.

  1. Інтернаціоналізація

Відкритість до співпраці з провідними університетами світу та впровадження міжнародних стандартів освіти. Міжнародна акредитація освітніх програм. Програми подвійних дипломів.

  1. Етика та доброчесність

Високі моральні та професійні стандарти у навчанні, дослідженнях та клінічній діяльності. Відсутність толерантності до дискримінації, корупції, академічної недоброчесності, що гарантуватимуть безпечне та справедливе середовище для навчання, науки та розвитку спільноти.

  1. Інклюзивність, безбар’єрність та рівність

Доступність освіти для всіх, повага до різноманіття та створення комфортного, безпечного і сприятливого середовища для університетської спільноти.

  1. Соціальна відповідальність та сталий розвиток

Сприяння сталому розвитку та соціальній відповідальності шляхом впровадження екологічно безпечних практик, підтримки ініціатив громади, а також підготовки здобувачів і викладачів до відповідального та етичного внеску у суспільство.

СТРАТЕГІЧНІ ПРІОРИТЕТИ РОЗВИТКУ УНІВЕРСИТЕТУ

  1. Стратегічне лідерство та ефективне управління людським капіталом.
  2. Якісна освіта і модернізація освітніх підходів.
  3. Наука та інновації.
  4. Університетська клініка з навчально-науковим центром.
  5. Молодіжне партнерство.
  6. Міжнародна інтеграція.
  7. Прозорість і фінансова стійкість.
  8. Матеріально-технічне забезпечення.
  9. Цифровізація.
  10. Промоція та інформаційно-іміджева політика.
  11. Інфраструктура та енергоефективність.

МЕХАНІЗМИ РЕАЛІЗАЦІЇ

1. СТРАТЕГІЧНЕ ЛІДЕРСТВО ТА ЕФЕКТИВНЕ УПРАВЛІННЯ ЛЮДСЬКИМ КАПІТАЛОМ

Разом творимо вільний, інноваційний і відповідальний Університет

Наша мета – відповідальне управління на засадах прозорості, партнерства та довіри, що забезпечує ефективне використання людського потенціалу як ключового ресурсу інституційної конкурентоспроможності.

  1. Забезпечення належного врядування та формування інтегрованої системи управління, що ґрунтується на принципах прозорості та академічної доброчесності: культура відкритого обговорення рішень та залучення працівників усіх рівнів до процесу управління, заохочення ініціативи щодо підвищення якості освіти та дотримання стандартів доброчесності, аналіз ефективності управлінських рішень, їх впливу на якість освіти і наукової діяльності, оцінка роботи ректора та адміністрації НПП та здобувачами.
  2. Відмова від поєднання посад ректора і Голови Вченої ради Університету як основа демократичної моделі керування. Розмежування повноважень між адміністративним і колегіальним керівництвом Університету з метою забезпечення балансу влади, підзвітності та прозорості в ухваленні рішень. Такий підхід сприятиме розвитку демократичної моделі управління, посиленню ролі Вченої ради як колегіального органу самоврядування та підвищенню ефективності прийняття стратегічних рішень в освітній і науковій діяльності.
  3. Зміцнення управлінського менеджменту Університету, аудит управлінських процесів та оптимізація організаційної структури: ефективність відділів, розподіл повноважень, якість прийняття рішень, зворотній зв’язок від працівників та здобувачів щодо роботи адміністративних відділів і вдосконалення організаційної структури.
  4. Реструктуризація заради ефективності та інновацій.

4.1. Створення Центру сталого (стратегічного) розвитку Університету

Технічне асистування робочим групам і координація заходів під час акредитацій закладу та/або освітніх програм, навчально-методичний супровід викладачів Університету, оптимізація розкладів, розробка стандартів і шаблонів для навчальних програм, звітів та методичних матеріалів, систематичне навчання співробітників і викладачів щодо стандартів акредитації та ефективного навчально-методичного процесу, внутрішні аудит-сесії для оцінки готовності до акредитацій і якості освітніх програм, формування культури стратегічного розвитку у всіх підрозділах Університету.

4.2. Створення Центру освіти та науки

Впровадження англомовних програм та програм подвійних дипломів з іноземними закладами вищої освіти, підтримка мобільності здобувачів та викладачів через програми Erasmus+, Fulbright та інші, створення платформи для онлайн-курсів міжнародного рівня, створення школи візит-професорів, організація міжнародних наукових конференцій і вебінарів, пошук і допомога в реалізації грантових програм, налагодження співпраці з університетами та науковими центрами світу, координація спільних дослідницьких лабораторій та проєктів.

4.3. Створення Центру інновацій та трансферу технологій

Патентування та захист інтелектуальної власності, комерціалізація розробок: ліцензування, створення стартапів, співпраця з фарм- та медтехкомпаніями, підтримка академічного підприємництва серед здобувачів та молодих науковців, налагодження партнерств з бізнесом, клініками та міжнародними університетами, створення університетської онлайн-платформи для подачі ідей і проєктів, проведення воркшопів та курсів з підприємництва, інновацій та стартап-менеджменту, формування культури інновацій у здобувачів та викладачів через хакатони, конкурси ідей, інкубатори.

4.4. Створення Центру академічної координації та рекрутингу

Промоція та інформаційно-іміджева політика Університету, розвиток комунікаційної стратегії та маркетингу програм переддипломної та післядипломної освіти, розробка стратегії просування Університету на міжнародному ринку, створення соціальних медіа-каналів для іноземних абітурієнтів, проведення онлайн-воркшопів та «днів відкритих дверей» для іноземних потенційних здобувачів.

  1. Зменшення рівня зарегульованості основної діяльності Університету – системний підхід, який поєднує управлінську гнучкість, стратегічне планування та проактивну роботу з якістю освіти.
  2. Підвищення ролі кафедри як базового підрозділу функціонування Університету. Посилення автономії та відповідальності кафедр як ключових структурних одиниць, що формують якість освітнього процесу, наукових досліджень і кадрової політики.
  3. Раціональне планування кадрових ресурсів – впровадження HR-менеджменту – системи управління людськими ресурсами Університету, яка спрямована на залучення, розвиток, мотивацію та збереження талановитих викладачів і співробітників, створення особистих портфоліо працівників, формування ефективних університетських команд для досягнення стратегічних цілей закладу та оптимізації робочих процесів в Університеті.
  4. Формування кадрового резерву талановитих співробітників для управлінських посад (помічники ректора, проректори, декани, заступники деканів, директори, керівники відділів) шляхом розробки та впровадження програм лідерського зростання та професійної підготовки до керівних функцій.
  5. Стале фінансове благополуччя працівників Університету шляхом удосконалення системи рейтингового оцінювання наукової та педагогічної діяльності викладачів і кафедр з метою їх подальшого заохочення до активної діяльності (реальні показники діяльності, що базуються на принципах академічної доброчесності). Розробка систем і преміювань працівників, швидке реагування на їхні запити щодо покращення умов праці.
  6. Чіткий розподіл повноважень, відповідальності та зон компетенції посадових осіб, що зменшує ризик дублювання завдань і управлінських помилок, формує культуру відповідальності, а не перекладання обов’язків, спрощує взаємодію між підрозділами, прискорює ухвалення рішень і забезпечує ефективну координацію дій.

2. ЯКІСНА ОСВІТА ТА МОДЕРНІЗАЦІЯ ОСВІТНІХ ПІДХОДІВ

Разом творимо вільний, інноваційний і відповідальний Університет

Наша мета – сформувати відкрите та мотиваційне університетське середовище, у якому кожен член спільноти має можливість для професійного зростання, самореалізації та розвитку особистих талантів, що забезпечує сталість і конкурентоспроможність Університету.

  1. Співпраця із ЗВО різних спрямувань в Україні та за кордоном для запровадження найкращих освітніх практик.
  2. Стале якісне забезпечення процедур акредитації та постакредитаційного моніторингу, накопичення досвіду експертів та робочих груп, а також координація зусиль усіх учасників освітнього процесу (Центр сталого (стратегічного) розвитку Університету), що дозволить швидко і ефективно запроваджувати заходи для покращення якості освіти.
  3. Перехід на накопичувальну систему оцінювання – забезпечує прозорість та об’єктивність, гнучкість навчання, міжнародне визнання, контроль прогресу здобувача вищої освіти, мотивацію до навчання та індивідуалізацію освіти.
  4. Посилення практичної складової навчання, орієнтованої на набуття здобувачами вищої освіти фахових умінь та клінічних компетенцій, що буде забезпечуватися розширеними можливостями симуляційного центру, підрозділами створеної Університетської клініки, а також співпрацею із закладами охорони здоров’я державної і приватної форм власності.
  5. Покращення послідовності навчального процесу через організацію лекцій на початку семестру. Це дозволить здобувачам вищої освіти отримати теоретичну базу заздалегідь, краще засвоювати матеріал і максимально ефективно використовувати час практичних занять.
  6. Формування єдиної бази вибіркових дисциплін для усіх спеціальностей. Внесення у перелік вибіркових дисциплін, які є актуальними за запитами здобувачів. Переосмислення вибіркових компонент освітніх програм з їх акцентом на розширення саме професійних навичок, базуючись на запитах стейкхолдерів. Розроблення електронної системи самореєстрації здобувачів вищої освіти на вибіркові дисципліни із зазначенням кількості виділених місць на дисципліну, викладачів, наявності вільних місць.
  7. Модифікація електронного кабінету здобувача вищої освіти для того, щоб у ньому містилася максимально вся потрібна інформація – його індивідуальна освітня траєкторія, успішність, повідомлення від відділів та служб Університету (наприклад, повідомлення про заборгованість із оплати тощо).
  8. Створення можливості вивчення окремих дисциплін англійською мовою. Це підвищить залученість викладачів факультету іноземних здобувачів та популяризує освітні програми серед вступників та здобувачів вищої освіти.
  9. Зміна підходу до проведення відпрацювань пропущених занять (здобувач вищої освіти відпрацьовує тільки практичну частину заняття з попереднім тестовим контролем теоретичної частини в системі Moodle).
  10. Раціональна організація освітнього процесу, в тому числі для малочисельних груп шляхом збалансування кількості здобувачів вищої освіти у групах за однією освітньо-професійною програмою.
  11. Розширення використання віртуальної та доповненої реальності (VR/AR), зокрема, віртуальні симуляції хірургічних операцій, анатомічних досліджень і процедур, AR-пристрої для навчання інвазивним методам, створення лабораторій VR для здобувачів вищої освіти різних спеціальностей; Wearable- технології та сенсори; 3D-друк для створення анатомічних моделей з метою навчання і планування операцій.
  12. Зміна нарахування балів стипендіального рейтингу (прозоро та доброчесно після обговорення із здобувачами вищої освіти та прийняття погодженого рішення)
  13. Відкриття нових конкурентоспроможних освітніх програм на післядипломному рівні. Наприклад, ОПП з регенеративної медицини, сучасних напрямків косметології. Створення можливостей для навчання на освітніх програмах осіб з обмеженими можливостями.
  14. Створення авторських курсів, навчальних модулів та програм підвищення кваліфікації лікарів викладачами Університету – програми, що підтверджуються офіційними сертифікатами, забезпечуючи здобувачам та професіоналам визнання компетенцій та можливості для кар’єрного зростання.
  15. Активне залучення до проходження курсів на онлайн-платформах провідних університетів світу, розширюючи їхні знання, міжнародний досвід та цифрові компетенції, а також на платформах/ у закладах відповідного спрямування (педагогічні курси в педагогічних університетах, курси з діджиталізації в політехнічних університетах тощо), забезпечуючи безперервність освіти як складову професійного зростання.
  16. Реалізація концепції дуальної освіти у вузьких спеціальностях, зокрема для практико-орієнтованої підготовки фахівців з протезування та реабілітації, що максимально відповідає сучасним потребам системи охорони здоров’я та ринку праці.

3. НАУКА ТА ІННОВАЦІЇ

Інноваційний простір, що надихає на лідерство в науці

Наша мета – перетворити науку та інновації на головний рушій розвитку Університету, що генерує знання та розробки світового рівня, які безпосередньо впливають на покращення здоров’я нації.

  1. Створення сучасного Наукового дослідницького центру (R&D) з комплексом новітніх лабораторій, що забезпечить повний цикл розробки: від наукової гіпотези до комплексного доклінічного дослідження.
  2. Формування спеціалізованого центру клінічних досліджень на базі Університетської клініки, який буде забезпечувати інтеграцію освіти й науки, спрямований на створення та впровадження інноваційних методів діагностики, профілактики, лікування й реабілітації та передбачає активну участь здобувачів у дослідженнях і системне планування наукових робіт.
  3. Фокусування досліджень на актуальних та перспективних для впровадження в практику напрямках, створення міждисциплінарних наукових команд під конкретні запити.
  4. Налагодження партнерства науки з бізнесом у сфері медичних технологій та лікарських засобів з метою розвитку, впровадження та комерціалізації інновацій у сфері медичних технологій і лікарських засобів, що сприятиме підвищенню конкурентоспроможності наукових розробок та їх соціально-економічному ефекту.
  5. Забезпечення умов для публікації результатів досліджень у високорейтингових виданнях та підвищення рівня університетських фахових видань для включення у Scopus та WebofScience.
  6. Зміна підходів до фінансування досліджень: суттєве збільшення частки коштів, що розподіляються на конкурентній основі. Критерії розподілу будуть чітко пов’язані з реальними науковими досягненнями та результативністю. Це буде потужним стимулом для підвищення якості наукових робіт та забезпечить доступ до грантів молодим амбітним науковцям.
  7. Заохочення працівників Університету до участі в наукових розробках та проєктах. Забезпечення адміністративного супроводу для подання проєктних заявок, розвиток внутрішніх конкурсів наукових проєктів університетського рівня з фінансуванням перспективних досліджень.
  8. Матеріальне та кадрове забезпечення досліджень: створення умов, за яких кожен науковець може повністю розкрити свій потенціал (безбар’єрний доступ до ресурсів, професійні кадри в лабораторіях, регулярне навчання та тренінги для науковців, сфокусовані на передових методах, етиці досліджень та організації наукових досліджень відповідно до міжнародних вимог).

4. УНІВЕРСИТЕТСЬКА КЛІНІКА З НАВЧАЛЬНО-НАУКОВИМ ЦЕНТРОМ

Інтеграція освіти, науки та практики

Наша мета – забезпечення повноцінної інтеграції викладачів у лікувальний процес, підвищення якості надання медичної допомоги населенню регіону, а також створення максимальних умов для якісної підготовки здобувачів освіти, повноцінної інтеграції викладачів у лікувальний процес, проведення науково-дослідної роботи, розробки, апробації та впровадження нових медичних технологій.

  1. Багатопрофільність Університетської клініки та розбудова амбулаторного підрозділу, який стане ключовим елементом фінансової стійкості та соціальної місії Університету:

Договори з Національною службою здоров’я України: амбулаторний підрозділ буде стратегічно орієнтований на укладення договорів з НСЗУ за пакетами надання медичнихпослуг. Це забезпечить стабільне надходження коштів, необхідних для фінансової окупності та розвитку Університетської клініки.

– Соціальна місія та обслуговування населення: підрозділ забезпечить якісну та доступну медичну допомогу населенню області, а також стане основним пунктом медичного забезпечення здобувачів вищої освіти та працівників Університету, інтегруючи профілактичну та консультативну медицину.

  1. Науковий дослідницький центр як частина Університетської клініки: функціонуватиме як центр скринінгу та залучення пацієнтів для участі у наукових дослідженнях, забезпечуючи безперервний зв’язок між науковою лабораторією та клінічною практикою. Це дозволить залучити клініцистів до роботи з інноваційними технологіями та комерціалізації наукових розробок.
  2. Стоматологічний підрозділ клініки – подальший розвиток та інтеграція потужного стоматологічного підрозділу в єдину клінічну систему, що забезпечить надання високоспеціалізованих послуг та стане потужною навчально-науковою базою.
  3. Підрозділ реабілітації – створення сучасного реабілітаційного підрозділу на базі НОК «Червона калина» для хворих та військовослужбовців з наслідками бойової травми та пацієнтів з ментальними порушеннями. Це буде нашим внеском у національну програму відновлення та підтримки.
  4. Створення єдиної цифрової системи управління клінічними процесами, що включатиме електронну медичну карту та цифрові інструменти для управління потоками пацієнтів та медичними даними.
  5. Розширення мережі закладів охорони здоров’я приватної та державної форм власності для укладання довгострокових угод про співпрацю щодо освітніх і наукових програм.

5. МОЛОДІЖНЕ ПАРТНЕРСТВО

Партнерство без бар’єрів

Наша мета – створення відкритого, інклюзивного та партнерського освітнього середовища, у якому здобувачі є рівноправними учасниками управлінських і академічних процесів, мають можливість реалізовувати власні ініціативи та розвивати лідерський потенціал у співпраці з викладачами та адміністрацією.

  1. Утвердження студентського самоврядування як стратегічного і повноправного партнера в усіх управлінських та освітніх процесах Університету. Це включає надання здобувачам вищої освіти реальних важелів впливу при формуванні політики, розподілі ресурсів та регулярному перегляді освітніх програм.
  2. Створення сучасного студентського коворкінг-центру. Це дозволить здобувачам втілювати навчальні та наукові проєкти, обмінюватися знаннями, ідеями та досвідом, створить комфортні умови для командної роботи, а також сприятиме формуванню інноваційної та творчої атмосфери в Університеті.
  3. Реорганізація відділу працевлаштування. Створення глобальної мережі співпраці між закордонними партнерами, роботодавцями, випускниками та університетом з метою розширення можливостей кар’єрного зростання для молодих спеціалістів.
  4. Сприяння громадській та соціальній діяльності здобувачів вищої освіти – створення умов для розвитку студентських волонтерських проєктів та акцій, що дозволить здобувачам вищої освіти розвивати лідерські та організаційні навички, брати участь у суспільно важливих заходах, а Університету – підвищити соціальний імідж та активність студентської спільноти.
  5. Формування культури партнерства між здобувачами вищої освіти, викладачами та адміністрацією з метою забезпечення ефективної комунікації на основі довіри, взаємоповаги та академічної доброчесності. Проведення тренінгів і семінарів із культури діалогу та ненасильницької комунікації.
  6. Розширення можливостей для здобувачів освіти з особливими потребами. Створення сучасного інклюзивного освітнього середовища, що забезпечить рівний доступ до якісної освіти усім здобувачам. Університет буде модернізовано з урахуванням потреб осіб з інвалідністю: облаштування зручних навчальних приміщень, адаптованих робочих місць і цифрових платформ для навчання. Особливий акцент робитиметься на індивідуальному підході: розробці персоналізованих освітніх маршрутів, наданні психологічної та академічної підтримки.
  7. Розширення практик іменних стипендій, грантів на навчання.

6. МІЖНАРОДНА ІНТЕГРАЦІЯ

Відкриті кордони освіти для спільноти ТНМУ

Наша мета – підвищення глобальної конкурентоспроможності та визнання Університету у світовому академічному просторі.

  1. Міжнародна акредитація освітніх програм для полегшення навчання за обміном і стажування в межах освітніх програм, підвищення привабливості програм ТНМУ для молоді з інших країн.
  2. Синхронізація навчальних програм і політик функціонування з кращими практиками акредитованих міжнародних університетів.
  3. Імплементація програм подвійних дипломів (підвищення якості освіти, отримання мультидисциплінарної освіти, отримання професійного досвіду у двох країнах, сприяння росту конкурентоспроможності випускників).
  4. Забезпечення входження наукових періодичних видань ТНМУ до міжнародних наукометричних баз даних Scopus i WebofScience.
  5. Розширення участі працівників та здобувачів у програмах міжнародних стажувань в закладах-партнерах ТНМУ для підвищення конкурентоспроможності Університету через інтеграцію у міжнародний академічний простір, розвиток професійної мобільності працівників і здобувачів освіти, обмін досвідом, знаннями та кращими практиками з провідними світовими освітніми та науковими центрами.
  6. Залучення авторитетних закордонних професорів і практиків до читання лекцій та спецкурсів в Університеті (школа візит-професорів);
  7. Стратегічне планування, оцінка роботи та підтримка територіальних відокремлених філій Університету в освітній, науковій і інших видах діяльності.
  8. Забезпечення якісного виконання чинних договорів про співробітництво із зарубіжними університетами, у зв’язку з чим активізувати міжнародні контакти на рівні кафедр і факультетів.
  9. Розширення співпраці з іноземними партнерами у сфері залучення здобувачів освіти з-за кордону шляхом укладання нових двосторонніх і багатосторонніх угод щодо набору іноземних здобувачів, розвитку мережі офіційних представництв та агентів Університету за кордоном.
  10. Активізація роботи з міжнародними партнерами на рівні кафедр і факультетів відповідно до чинних договорів про співпрацю, інтернаціоналізація освітнього і національного простору.

7. ПРОЗОРІСТЬ ТА ФІНАНСОВА СТІЙКІСТЬ

Довіра через відкритість, стабільність через відповідальність

Наша мета – забезпечити повну публічність та відкритість усіх сфер діяльності Університету, збільшити надходження позабюджетних коштів та формування цільового капіталу, що забезпечить стабільність у довгостроковій перспективі.

  1. Створення єдиної цифрової платформи, де в режимі реального часу будуть публікуватися ключові управлінські та фінансові показники: бюджету (деталізація доходів та видатків (загальний та спеціальний фонди, гранти, власні надходження) та закупівель (повний аудит та публікація всіх тендерних процедур та договорів понад встановлений мінімальний поріг).
  2. Забезпечення фінансової автономії Університету через диверсифікацію джерел доходу та ефективне управління:

– НСЗУ та медичні послуги: активізація роботи з Національною службою здоров’я України для максимального покриття вартості медичних послуг, що надаються Університетською клінікою та її підрозділами.

– Грантова активність: стимулювання науково-педагогічних працівників до залучення між-народних грантів та коштів від вітчизняних R&D-програм.

– Комерціалізація розробок: створення дієвої системи комерціалізації наукових розробок (Центр інновацій та трансферу технологій).

– Ефективне управління майном: проведення незалежного аудиту та інвентаризації всього майнового комплексу, оптимізація використання нерухомості для забезпечення додаткових доходів Університету.

  1. Розширення спектру платних освітніх послуг через диверсифікацію джерел доходу та ефективне управління.
  2. Створення і сприяння наповненню університетського ендаумент-фонду.
  3. Створення дієвої системи енергозаощадження, що має забезпечити стійке раціональне енергозабезпечення об’єктів Університету та зменшення прямих втрат паливно-енергетичних ресурсів й енергії.
  4. Забезпечення прозорості формування штатного розпису, що дозволить ефективно планувати кадрові ресурси та раціонально використовувати фінанси.
  5. Зростання заробітної плати викладачів Університету за рахунок участі у наукових грантах і проєктах, доклінічних дослідженнях, інноваційних розробках, наданні медичних послуг в підрозділах Університетської клініки.

8. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Інвестуємо в ресурси

Наша мета – забезпечити комфортний освітній простір для всіх учасників навчального процесу.

  1. Оновлення навчальної інфраструктури: сучасне оновлення аудиторій, лабораторій та клінічних баз Університету, оснащення їх новітнім обладнанням для навчання та практичної підготовки здобувачів вищої освіти, оновлення комп’ютерного обладнання. Впровадження інтерактивних технологій навчання, мультимедійних засобів та цифрових ресурсів, що забезпечать більш ефективний освітній процес.
  2. Поліпшення умов навчання та праці: створення комфортних умов для занять здобувачів та роботи викладачів, включаючи модернізацію меблів, освітлення та кліматичного обладнання.
  3. Забезпечення наукових лабораторій та підрозділів Університетської клініки необхідним сучасним обладнанням та розхідними матеріалами.
  4. Оновлення бібліотечного фонду, створення сучасного центру з комфортними індивідуальними та груповими залами, доступом до електронних баз даних та ресурсами.
  5. Удосконалення системи безпеки Університету: встановлення сучасних камер відеоспостереження, контрольованих входів та інших заходів, що забезпечать захищене середовище для всіх учасників навчального процесу.
  6. Вдосконалення укриттів з можливістю проведення навчальних занять.
  7. Покращення умов для проживання здобувачів вищої освіти в гуртожитках (належний технічний стан приміщень з сучасними побутовими умовами та розвиненою соціальною інфраструктурою).

9. ЦИФРОВІЗАЦІЯ

Наша мета – перехід на роботу у цифровому форматі.

  1. Впровадження електронного документообігу – перехід Університету на електронний документообіг, що дозволить оптимізувати адміністративні процеси, скоротити час на обробку документів і підвищити прозорість управлінських рішень. Буде створено єдину цифрову платформу для обліку та погодження внутрішніх документів, заяв, наказів та звітів, доступну для адміністрації, викладачів і здобувачів вищої освіти. Це сприятиме підвищенню ефективності роботи Університету, зменшенню паперової бюрократії та оперативному обміну інформацією.
  2. Створення єдиного особистого електронного кабінету викладача та вдосконалення електронного кабінету здобувача з усіма необхідними сервісами.
  3. Переведення частини дисциплін в змішаний формат освітнього процесу (наприклад, гуманітарного блоку). Розширення можливостей навчання, міжнародної співпраці та забезпечення безперервності освітнього процесу незалежно від місця перебування здобувачів освіти. Створення віртуальних лабораторій і симуляційних курсів з клінічних дисциплін, які дають змогу здобувачам вищої освіти відпрацьовувати практичні навички у цифровому середовищі, наближеному до реальних клінічних ситуацій.
  4. Цифрова аналітика ефективності роботи працівників Університету.
  5. Впровадження процедур кібербезпеки шляхом захисту інформаційних ресурсів, персональних даних і навчальних систем від кіберзагроз.
  6. Підвищення рівня цифрової грамотності викладачів і здобувачів освіти, цифрової компетентності, медійної гігієни. Організація системних тренінгів, воркшопів і курсів із цифрових технологій в освіті, а також заохочення використання сучасних EdTech-платформ (цифрові онлайн-ресурси, які поєднують освіту та технології), віртуальних симуляторів та інтерактивних ресурсів для вдосконалення та модернізації навчального процесу.
  7. Промоція освітніх програм Університету у цифрових медіа. Реалізація сучасної стратегії цифрової комунікації, спрямованої на підвищення впізнаваності освітніх програм Університету у соціальних мережах та на онлайн-платформах. Запровадження інтегрованої системи цифрового просування із залученням студентських амбасадорів, мультимедійного контенту та таргетованих інформаційних кампаній. Формування позитивного іміджу Університету як лідера медичної освіти, відкритого до інновацій, партнерства та міжнародного співробітництва.
  8. Створення платформи онлайн-курсів Університету. Розробка сучасної освітньої онлайн-платформи для розміщення авторських курсів викладачів Університету, навчальних модулів та програм підвищення кваліфікації лікарів. Платформа забезпечить можливість дистанційного навчання, отримання балів безперервного професійного розвитку (БПР) і взаємодії між викладачами та слухачами. Передбачається створення платної системи доступу до курсів із сертифікацією, що сприятиме підвищенню престижу ТНМУ, розвитку післядипломної освіти та залученню додаткових фінансових ресурсів для Університету.
  9. Модернізація цифрової інфраструктури та мережевого середовища ТНМУ. Розширення зони покриття безкоштовних бездротових мереж Wi-Fi у навчальних корпусах, підрозділах Університетської клініки та гуртожитках Університету. Підвищення швидкості, стабільності та безпеки інтернет-з’єднання для забезпечення якісного доступу до освітніх, наукових і адміністративних цифрових сервісів. Формування надійного цифрового середовища для навчання, досліджень і комунікації в межах університетського простору.
  10. Впровадження мережі eduroam у ТНМУ. Забезпечення здобувачів і працівників безкоштовним безпечним доступом до інтернету в межах університетів в Україні та за кордоном.
  11. Розробка віртуальних помічників на основі штучного інтелекту. Створення інтелектуальних віртуальних помічників для здобувачів вищої освіти і викладачів, які забезпечать оперативний доступ до інформації, допомогу у пошуку, реєстрації на вибіркові курси, отриманні довідок і відповідей на поширені запитання. Такі сервіси сприятимуть підвищенню зручності комунікації, цифровій мобільності та ефективності взаємодії всіх учасників освітнього процесу.
  12. Впровадження штучного інтелекту в управлінські процеси Університету. З метою підвищення ефективності, прозорості та швидкості ухвалення управлінських рішень за рахунок автоматизації рутинних завдань і використання аналітичних можливостей ШІ.

10. ПРОМОЦІЯ ТА ІНФОРМАЦІЙНО-ІМІДЖЕВА ПОЛІТИКА

ТНМУ – твій шлях у світ медицини

Наша мета – забезпечити цілісну систему промоції Університету, засновану на його унікальних досягненнях, академічних традиціях та інноваційних підходах. Формування впізнаваного бренду Університету, що поєднує відкритість, міжнародну привабливість і довіру до якості освіти, науки та партнерства. Наш бренд – це люди, що щодня творять здорове майбутнє України та світу.

  1. Розробка стратегії промоції, яка базується на унікальних перевагах та досягненнях Університету.
  2. Брендовий мерч – розробка та впровадження асортименту брендованого одягу та сувенірної продукції, які відображають ідентичність Університету та забезпечують впізнаваність візуального стилю.
  3. Розширення рекламної діяльності в засобах масової інформації та соціальних мережах, створення якісного контенту. Агітаційна робота серед працедавців – закладів освіти та охорони здоров’я державної, комунальної та приватної власності.
  4. Оновлення офіційного сайту з сучасним якісним контентом.
  5. Програма амбасадорів – залучення учасників освітнього процесу як амбасадорів бренду Університету для підвищення видимості бренду та популяризації Університету.
  6. Розширення методів залучення здобувачів вищої освіти – громадян України та інших країн: розробка віртуальних турів корпусами та створення багатомовних інформаційних ресурсів про Університет та життя в Тернополі; проведення маркетингових кампаній, спрямованих на конкретні країни та цільові аудиторії іноземних громадян; збільшення привабливості аспірантури й докторантури для здобувачів з числа іноземних громадян.
  7. Залучення почесних професорів Університету для популяризації Університету та його досягнень і читання лекцій запрошеними професорами.
  8. Інформаційно-просвітницька діяльність та популяризація післядипломних освітніх програм та курсів, популяризація освіти впродовж життя.
  9. «Університет у школі» – освітня ініціатива, яка забезпечує школярам доступ до університетських курсів, наукових лабораторій та занять, сприяючи ранньому професійному орієнтуванню, розвитку критичного мислення та мотивації до наукової та академічної діяльності в нашому Університеті; можливість залучення викладачів Університету в реалізацію загальноосвітнього біомедичного (природничого) профілю ліцеїв; організація конкурсу учнівських робіт з метою пошуку талановитої молоді.
  10. Розробка нової моделі співпраці з випускниками Університету для підвищення промоції та меценатства, зокрема запровадження іменних стипендій та грантів.
  11. Активізація участі Університету в соціальних та благодійних проєктах. Університет знаходиться у місті і є його частиною. Потрібна активна участь у загальноміських заходах, а також ініціація здійснення заходів саме під егідою ТНМУ (наприклад, марафони, «Дні здоров’я», прибирання парків тощо).

11. ІНФРАСТРУКТУРА ТА ЕНЕРГОЕФЕКТИВНІСТЬ

Університет – це не будівлі і приміщення, Університет – це здобувачі освіти, викладачі і співробітники

Наша мета – Університет повинен стати «дружнім» у широкому сенсі – до здобувачів освіти, співробітників, інших закладів в межах України та за кордоном, екології і суспільства загалом.

  1. Енергоефективність та енергомодернізація – впровадження системи енергоменеджменту. Розробка пропозицій та участь в проєктах зеленої енергетики для забезпечення потреб Університету, зокрема щодо сонячної енергетики. Програма «Енергоефективний Університет» та пошук грантових пропозицій.
  2. Створення комфортних рекреаційних зон для всіх учасників освітнього процесу – модернізація кафе, залучення закладів харчування різної спрямованості дозволить утримувати здобувачів і співробітників в Університеті та залучати кошти, які натомість витрачаються у закладах харчування навколо Університету. Встановлення кавових автоматів у корпусах із формуванням невеликих зон у форматі гостьових лоббі. Створення фудкортів у зелених зонах навколо корпусів Університету утримуватиме здобувачів і співробітників, розширюватиме зону їхнього спілкування і виноситиме його за межі навчальних аудиторій.
  3. Забезпечення безбар’єрності закладу. Університет повинен бути доступним для усіх учасників освітнього процесу та відвідувачів. Розроблення програми дій для створення безбар’єрного закладу вищої освіти. Залучення грантових коштів для облаштування пандусів, ліфтів та інших необхідних заходів. В перспективі це дозволить надавати в оренду приміщення Університету, оскільки зростає кількість заходів для проведення яких необхідні приміщення з безбар’єрним доступом.
  4. Розробка та впровадження соціальних програм, спрямованих на розвиток культурно-масової, спортивної та оздоровчої діяльності для працівників і здобувачів із активним використанням наявної інфраструктури Університету.
  5. Удосконалення політики соціального захисту університетської спільноти (забезпечення прозорості та доступності інформації про соціальні програми).
  6. Максимальна підтримка викладачів, співробітників та здобувачів вищої освіти, учасників бойових дій.