Skip to content

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНА РОБОТА

Навчально-методична робота в інституті проводиться згідно з навчальними планами та чинними програмами університету. У педагогічний процес інституту впроваджена система навчання, згідно якої практичні заняття для студентів І – ІІІ курсів проводяться за стрічковою системою, а для студентів IV – VI курсів – за методикою ”Єдиного дня”, за розробленими алгоритмами внутрішньо-кафедральних циклів з вивчення дисциплін, що дозволяє викладачам поглиблювати свою спеціалізацію та створити необхідну навчально-матеріальну базу з кожного циклу.


Практичне заняття з іноземними студентами на кафедрі мікробіології, вірусології та імунології проводить професор С.І. Климнюк


Практичне заняття з вітчизняними студентами на кафедрі соціальної медицини, організації та економіки охорони здоров’я проводить доцент Н.Я. Панчишин


Завідувач кафедри фізичної реабілітації, здоров’я людини та фізичного виховання доцент Д.В. Попович проводить семінарську частину практичного заняття з вітчизняними студентами

На кафедрах навчаються як вітчизняні, так і іноземні студенти. Всі робочі навчальні програми та додаткове методичне забезпечення розроблені, крім української мови, також і англійською мовою. Навчальний матеріал, який використовується викладачами інституту при викладанні дисциплін, систематично доповнюється останніми досягненнями теоретичної медицини, що відповідає вимогам практичної медицини. Відповідно до статті 62, пункт 15 Закону України «Про вищу освіту» студенти мають право на вибір навчальних дисциплін у межах, передбачених відповідною освітньою програмою та навчальним планом, в обсязі, що становить не менше як 25 % загальної кількості кредитів ЄКТС, передбачених для даного рівня вищої освіти. Тому кафедрами ННІ медико-біологічних проблем розроблено та підготовлено більше 60 вибіркових дисциплін з відповідними матеріалами та методичним забезпеченням (двома мовами). Всі лекції, які читаються українською та англійською мовами, забезпечені мультимедійними презентаціями та відеосупроводом.

Лекцію з дисципліни «нормальна фізіологія» для вітчизняних студентів» читає професор С.Н. Вадзюк

Відеолекції з дисциплін, які викладають кафедри ННІ медико-біологічних проблем

Щосеместрово викладачі кафедр інституту приймають активну участь у розробці нових і вдосконаленні попередніх методичних розробок та вказівок для студентів і викладачів. Систематично проводиться оновлення інформації, яка розташована на Web-порталі університету в розділах «Матеріали для підготовки студентів до лекцій», «Презентації лекцій», «Матеріали для підготовки студентів до практичних занять», найновішою інформацією із використанням великої кількості рисунків, графіків, відеофільмів. Студенти мають вільний доступ до них через Інтранет-мережу цілодобово. У навчальному процесі широко застосовується дистанційний тестовий контроль знань за системою “Moodle”, який ефективно використовується для визначення вихідного рівня знань з усіх тем предмету. Тестові завдання постійно поповнюються, урізноманітнюються схемами, ситуаційними задачами, малюнками, таблицями, графічними зображеннями. Створені тестові завдання для відповідної загально-університетської бази незалежного комплексного тестування, які подані у Центр незалежного тестування знань студентів для проведення єдиних семестрових тестових іспитів. Після кожної екзаменаційної сесії із бази видаляються невалідні тестові завдання та замінюються на нові. Викладачі кафедр активно готують студентів до складання інтегрованих іспитів «Крок 1» і «Крок 2». Розв’язання тестів з бази Крок проводиться систематично на практичних заняттях, виносяться на семестровий тестовий іспит, щороку проводяться прекрокові консультації для студентів усіх факультетів українською на англійською мовами.

Результати складання першого етапу ЄДКІ: інтегрований тестовий іспит «Крок 1»

У роботі інституту акцентовано увагу на засвоєння та оволодіння студентами практичних навичок, що свідчить про практично орієнтоване спрямування навчального процесу. У відповідності до затверджених МОЗ України Галузевих стандартів вищої освіти на кафедрах інституту створені переліки засвоєння практичних навичок, які внесені у лінії практичних навичок (матрикули).


Студенти першого курсу готуються до складання практичних навичок


Перевірка засвоєння практичних навичок студентів шляхом розв’язання ними ситуаційних задач із генетики

Відкрито сучасний фітнес-центр, який оснащений сучасними реабілітаційними приладами. Проводячи тут заняття, викладачі кафедри допомагають студентам опановувати нові практичні навички.

Викладачі інституту працюють над створенням баз сучасних навчальних відеофільмів і віртуальних навчальних програм для належного засвоєння студентом кожної практичної навички, які вони мають можливість переглядати з використанням відеосистем під час практичних занять, а також у процесі самопідготовки.


Новостворені віртуальні навчальні програми викладачами кафедри медичної біології.

Відеофільми, створені викладачами кафедри нормальної фізіології та викладачами кафедри мікробіології, вірусології та імунології.

У навчальному процесі широко використовується навчально-біологічний музей, що є гордістю інституту, заснований ще у 1957 році першим завідувачем кафедри біології Тернопільського медичного інституту, кандидатом біологічних наук, доцентом Яременко Іваном Івановичем.

Навчально-біологічний музей є експозиційним проектом і освітнім ресурсом інституту. Музей кафедри відображає не лише історію розвитку живих організмів, але й історію створення музею природи, історію інституту, історію ВУЗу.

 


Фрагмент навчально-біологічного музею, заснованого доцентом І.І. Яременко

На даний час навчально-біологічний музей має багатогранне значення: навчальне, наукове та виховне. Навчальне: за допомогою експонатів музею студенти спостерігають взаємозв’язок рослинного та тваринного світу, організмів між собою та навколишнім середовищем, формують уявлення про будову багатоклітинних організмів, а також вивчають роль людини у зміні природних екосистем. Наукове: експозиції секцій музею цінні тим, що формують систему знань про закони природи, вони є базою для дослідження основ паразитизму та паразитарних інвазій у людини. Виховне: музей формує гуманне, дбайливе та бережливе ставлення до природи рідного краю, вміння естетично відноситись до всього живого, він відіграє важливу роль у формуванні екологічної свідомості студентів.

Школярі Тернополя на тематичних екскурсіях у навчально-біологічному музеї інституту


Фрагмент експозиції: “Хронологія еволюції живої природи”


Експонати секції “Жива природа – багаторівнева система Землі”

Розроблена карта-схема розташування основних природоохоронних об’єктів Тернопільської області для експозиції музею «Поняття екологічної системи в сучасній екології».


Фрагмент експозиції музею «Природно-заповідні території Тернопільщини». Регіональна схема екологічної мережі Тернопільської області

 
На базі навчально-біологічного музею організовано міні-лекційну залу, в якій планується: читання лекцій з використанням мультимедійних презентацій для студентів; проведення навчальних семінарів із демонстрацією науково-пізнавальних відеофільмів для учнів; засідання студентського наукового гуртка; заслуховування наукових доповідей секційних засідань на науково-практичних конференціях.
 

Міні-лекційна зала інституту

Для навчання студентів кафедри забезпечені необхідною кількістю монографій, підручників і посібників, а для поповнення бібліотек сучасною навчальною літературою, адаптованою до кредитно-трансферної системи організації навчального процесу, на кафедрах інституту створюються творчі колективи для їх підготовки та видання. Викладачі ННІ медико-біологічних проблем є авторами та співавторами 5 підручників із відповідних предметів і понад 14 навчальних посібників, які використовуються у навчальному процесі ВН(Ф)МЗ України 1-4 рівнів акредитації.

Навчальні видання, які написані викладачами інституту

 

ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ

У ННІ медико-біологічних проблем значна увага приділяється підвищенню професійного рівня викладачів. Кожні 5 років викладачі кафедр підвищують кваліфікацію на ФПК у відповідності до затвердженого плану. Підвищення кваліфікації викладачів на кафедрах проводиться шляхом взаємовідвідування практичних занять та лекцій, а також відвідуванням навчальних семінарів щодо методик викладання та нанотехнологій, стажуванні у закордонних наукових центрах.

Стажування проф. Л.Я. Федонюк в рамках науково-освітньої співпраці у міжнародному проєкті «Чотири стихії природи – гармонія життя в Тернопільській області та в Підкарпатському воєводстві”

Доц. О.В. Покришко на науково-практичному тренінгу з вивчення антибіотикорезистентності та синергії антибіотиків


Проф. Д.В. Попович на фаховому стажуванні при загальній факультетській лікарні Карлового університету в м. Прага


Проф. Г.С. Сатурська на фаховому стажуванні з громадського здоров’я та профілактики захворювань у м. Мюнхен, Німеччина (Технічний університет Мюнхена, факультет наук про спорт і здоров’я)


Проф. Н.О. Теренда та доц. О.Н. Литвинова в Українському католицькому університеті (Львів) – Школа публічного управління за підтримки проекту USAID «Кейс-метод у навчанні менеджерів у сфері охорони здоров’я»


Доценти Л.В. Трущенкова та Ю.М. Петрашик, на семінарі «Методи дослідження для глобального здоров’я», м. Тбілісі, Тбіліський державний університет (Грузія)