Меню Закрити

Студенти ТНМУ навчалися у Вроцлавському медичному університеті

У 2019 – 2020 н.р. в рамках угоди про співпрацю між Тернопільським національним медичним університетом імені І.Горбачевського та Медичним університетом Вроцлава 10 студентів ТНМУ (Сморщок Ростислав, Українець Анна, Свергун Олександр, Бойко Анастасія, Валігура Юлія, Супрун Сергій, Петрунько Тетяна, Грунтенко Яна, Лук’яненко Максим, Копитчак Софія) перебували на навчанні у Вроцлавському медичному університеті протягом двох семестрів (І 01.10.2019 – 26.11.2019 та ІІ з 28.02.2020-01.05.2020). На жаль, у зв’язку зі світовою пандемією коронавірусу, студенти були змушені повернутися додому передчасно та продовжити навчання у польському університеті дистанційно.

Період навчання у Вроцлаві став одним з найкращих спогадів нашого студентського життя.

Ми мали унікальну можливість побувати на вечорі знайомства з культурою і традиціями Польщі, пройти майстер-клас з народних танців і пісень.

Життя у польському гуртожитку – окремий пункт нашого перебування у Вроцлаві. Безліч іноземних студентів, розмаїття культур, затишні вечори та пісні під гітару. Усе це було фантастичним досвідом, чимось новим і неповторним для нас. Неподалік гуртожитку розташовується тренажерний і спортивний зали, які є абсолютно безкоштовними для усіх студентів. Більше того, щотижня для бажаючих проводилися заняття з бальних танців, які ми мали можливість відвідати і отримати багато задоволення.

Місто Вроцлав підкорило нас своїми красивими вуличками, розмаїттям кафе та розваг для молоді, відкритими і щирими людьми, зручним розташуванням у Європі та тією незабутньою атмосферою, немов зустріч зі старим другом.

Приїхавши заздалегідь, ще до початку навчання, ми скористалися чудовою нагодою  попрактикуватися у Вроцлавських клініках.

Тиждень продуктивної та цікавої практики був запропонований нам координатором міжнародної співпраці між університетами – професором Войцехом Баргом. Спочатку ми відвідали відділення алергології та пульмонології, яким керує професор В.Барг, де мали можливість брати активну участь у ранкових п’ятихвилинках, самостійно опитувати деяких пацієнтів та оглядати їх (перкутувати та аускультувати). Після цього разом з професором Баргом ми обговорювали незрозумілі для нас моменти та висували свої припущення щодо опитуваних.

Наступним ми відвідали геріатричне відділення. Разом з лікарем ми спілкувалися з  пацієнтами, побачили як структура геріатричного відділення працює зсередини, наскільки пильно та трепетно ставляться до літніх людей.

Останнім кроком нашої позакласної практики було ендокринологічне відділення. Там ми спостерігали процедуру проведення ультразвукового дослідження щитоподібної залози. Лікар, яка робила дослідження, пояснювала нам кожен крок, розповідала, як правильно аналізувати структури досліджуваного органа. Після огляду кожного пацієнта ми обговорювали його анамнез, скарги та те, що ми побачили в процесі проведення УЗД.

Після прийому у нас був вільний час і ми мали нагоду самостійно дослідити щитовидну залозу одне одного за допомогою УЗД.

Процес навчання у Вроцлаві, не є простим , оскільки програма навчання в наших університетах не співпадає, тому перед початком навчання ми мали самостійно співставити дисципліни і скласти навчальний графік, що було досить складно. Висловлюємо нашу щиру подяку координатору програм Erasmus доценту Ковальчук Тетяні Анатоліївні, яка вже не перший рік курує студентів нашого медичного університету у даній програмі. Загалом навчальний процес у ВМУ схожий до нашого, але хотілось би виділити декілька речей. По-перше, органічне поєднання навчального процесу з клінічною практикою. Практично всі заняття відбувалися за принципом «біля ліжка хворого». Сучасне обладнання в лікарнях, інструментальне забезпечення клінік, можливість спілкування і навчання з професіоналами різних спеціальностей, які проходили навчання і щорічно відвідують воркшопи та майстер класи у провідних медичних закладах світу. Величезна кількість інформації, яка не стосувалася навчальної програми, була для нас максимально цінною, як для студентів, майбутніх інтернів і лікарів. Нам не те, що дозволяли бути присутніми  на чергуваннях у лікарні, лікарі самі запрошували нас відвідувати так звані «shifts» (з англ. –  чергування). Безперечно ми охоче працювали в клініці і були активними учасниками лікувального та реабілітаційного процесів. Ми відвідували достатньо операцій з різних спеціальностей. Потрібно зазначити, що приймаюча сторона нас забезпечувала необхідним одноразовим хірургічним одягом та аксесуарами. На жаль, в рамках однієї статті неможливо висловити всі наші емоції, які ми отримали під час цієї програми, тому ми рекомендуємо всім нашим студентам змагатися за право стати її учасником.

Координаторами програми була організована поїздка до Кракова – одне з найдавніших міст Польщі, що розташоване над Віслою – найбільшою з польських рік. Ми відвідали знаменитий Вавель – королівську резиденцію, де відбувалися церемонії коронації польських монархів; костел Діви Марії з унікальним вівтарем роботи нюрнберзького майстра Віта Ствоша; центральну площу Ринок – найбільшу площу середньовічної Європи (4 га); Казимеж – особливий мистецький район Кракова, у минулому окреме єврейське місто; Ягеллонський університет. Другого дня ми вирушили у Величку, містечко поблизу Кракова, – один з найдавніших центрів розробки кам’яної солі в Європі. Понад 700 років тривала експлуатація родовища кам’яної солі, унаслідок чого утворилася розгалужена 9-рівнева система підземних тунелів протяжністю майже 300 км, з більш як двома тисячами печер на глибині до 327 метрів. Для нас були проведені цікаві екскурсії, які розповіли нам про історію цих місць і дали змогу цікаво провести час.

На вікенд у нас випала можливість трішки поподорожувати, варіантом для відпочинку стала Прага, але під час пошуку квитків натрапили на вигідну пропозицію авіаквитків у Норвегію, а саме її столицю – Осло. До поїздки поставилися відповідально, забронювали житло, склали список місць, які б хотіли відвідати, цей список складав 19 пунктів.

Ось декілька важливих:

 – Норвезька національна опера і балет

 ⁃ Парк скульптур Ekebergparken

 ⁃ Музей відомого художника Мунка

 ⁃ Парк Вікінгів

 ⁃ Королівський палац

 ⁃ Музей Фрама

 ⁃ Природничий музей

 ⁃ Будівля Стортингу

 ⁃ Музей збройних сил Норвегії.

Більшість з цих місць можна відвідати безкоштовно, або ж по студенському квитку зі знижкою 50-70 %. Все це встигли за 2 дні перебування. Відпочинок активний, насичений, для прикладу, проходили 25-30 км за добу, погода нам сприяла. Після всіх музеїв, парків, картинних галерей та просто атмосферних вулиць, наповнених місцевим колоритом, останні години ми провели в кафе, де місцевий гурт давав свій міні-концерт – це фінальна подія в нашій недовгій, але вражаючій подорожі.

Це був неймовірно корисний досвід для нашого медичного майбутнього і не тільки. Поїздка у Вроцлав дала нам можливість побачити високі європейські стандарти навчання та медицини, розширити коло фахового спілкування, побачити багато нових місць та країн. Також участь у цій програмі обміну студентів дасть можливість пройти літню виробничу практику на базі клінік Вроцлавського медичного університету, оскільки ми досі є його студентами.