Як формувати професійні компетентності майбутніх медиків, обговорили учасники регіональної конференції у ТДМУ

11 грудня 2018 року на кафедрі педагогіки вищої школи та суспільних дисциплін Тернопільського державного медичного університету імені І.Горбачевського відбулася регіональна науково-практична конференція «Компетентнісний підхід у гуманітарній підготовці майбутніх фахівців медичної галузі».

Завідувач кафедри, професор Ірина Мельничук наголосила на важливості компетентнісного підходу в контексті викладання гуманітарних та суспільних дисциплін, які сприяють формуванню світогляду студентів як громадян та майбутніх медиків.

Про формування професійної компетентності засобами дистанційного навчання розповів доцент Олег Пилипишин.

Доцент Надія Гуменна та викладач Наталя Калинюк виступили з доповідями про особливості формування правової компетентності студентів, зокрема інформували про медичну реформу в Україні та законодавчі зміни щодо запобігання домашньому насильству.

Доцент Сергій Бондаренко охарактеризував інноваційні методи викладання дисципліни «Історія України та української культури», що сприяють формуванню історичної компетентності студентів.

Доцент Ольга Христенко проілюструвала застосування компетентнісного підходу шляхом підготовки соціальних проектів у межах дисципліни «Демократія: від теорії до практики» на прикладі студентських творчих робіт «Стоп насильству над дітьми», «Запобігання підлітковому алкоголізму», «Віра в майбутнє дітей-сиріт», підготовлених українськими студентами, а також «Prevention child abuse», «Hygiene committee», «Future leaders organization», підготовлених іноземними студентами.

Доцент Леонід Кравчук виступив із доповіддю про формування національної свідомості та компетентності у студентів-медиків у процесі вивчення історії Тернопільщини.

Основні проблеми застосування компетентнісного підходу в медичних закладах вищої освіти репрезентував доцент Михайло Сопіга.

Специфіку психологічного підходу в гуманітарній компетентності майбутніх лікарів охарактеризувала в своїй доповіді викладач Юлія Починок.

Загалом, результати досліджень з проблематики компетентнісного підходу в медичній освіті представлені у збірці тез конференції, до якої також ввійшли розвідки науковців із Києва, Кам’янця-Подільського, Херсона, Одеси, Рівного, Харкова, Івано-Франківська, Львова, Черкас, Вінниці, Кривого Рогу, Ужгорода, Запоріжжя і Тернополя.

Інформацію подала кафедра педагогіки вищої школи та суспільних дисциплін.