Викладачі ТНМУ підвищують свою майстерність

Упродовж березня 2021 року в Тернопільському національному медичному університеті імені І.Горбачевського відбулися курси підвищення педагогічної майстерності на тему «Застосування методик симуляційного навчання в організації ОСКІ (Об’єктивного структурованого клінічного іспиту)». Організували та провели цей цикл члени робочої групи по організації та проведенні ОСКІ в ТНМУ Надія Пасяка, Наталія Бількевич, Наталія Галіяш та Наталія Петренко.

50 викладачів двічі на тиждень – у понеділок та четвер – збиралися за допомогою MS Teams, щоб поліпшити свої знання щодо симуляційного навчання та вдосконалити навички для організації і проведення ОСКІ. Зокрема, були підняті та обговорені такі цікаві і важливі теми, як:

  • Сучасні науково-практичні та методичні підходи до організації та проведення об`єктивного структурованого клінічного іспиту (ОСКІ) у медичних ЗВО із застосуванням симуляційних технологій. Досвід ТНМУ та можливі шляхи удосконалення методики проведення (Н.В. Пасяка);
  • Ознайомлення з роботою і можливостями міжкафедрального навчально-тренінгового центру ТНМУ (запрошений лектор Г.Ю. Цимбалюк);
  • Симуляційне навчання: історія виникнення, теоретичне підґрунтя, види та модальності. Використання симуляційних технологій для оцінки рівня практичної підготовки та компетентностей студентів (Н.Б. Галіяш);
  • Софт-скіллз: модний тренд чи вимога часу (Н.В. Петренко);
  • Комунікативна компетентність: важливість, можливості формування із застосуванням методів симуляційного навчання. (Н.А. Бількевич);
  • Перевірка комунікативної компетентності під час ОСКІ. Комунікативна компетентність: як підготувати інструкцію для стандартизованого пацієнта (Н.В. Петренко);
  • Використання методики «Стандартизований пацієнт» при підготовці студентів медичного профілю та в післядипломній освіті. Підготовка стандартизованого пацієнта для участі в ОСКІ (Н.В. Пасяка, Н.Б. Галіяш);
  • Підготовчий етап ОСКІ: підготовка завдань (сценарію), алгоритмів та чек-листів, паспорт сценарію (Н.А. Бількевич);
  • Академічна доброчесність. Роль викладача в підготовці та проведенні ОСКІ (Н.В. Петренко).

До уваги викладачів були представлені наказ МОЗ України від 19.02.2019 за № 419 “Про затвердження Порядку, умов та строків розроблення і проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту та критеріїв оцінювання результатів” та затверджене в ТНМУ Положення про організацію та проведення атестації випускників за спеціальністю 7.12010001 «Лікувальна справа», які регламентують організацію та проведення ОСКІ як частини ЄДКІ. Зокрема, звернули увагу, що для випускників даний іспит матиме певні відмінності, а саме:

  • студент проходитиме 10, а не 12 станцій,
  • час для виконання завдання на одній станцій подовжено до 10 хвилин,
  • для дисциплін Bнутрішні, пpoфесійні та інфекційні xвороби, Xipypгічні xвороби та Дитячі хвороби з дитячою інфекцією буде виділено по 2 станції, завдання на яких мають бути об’єднані одним пацієнтом, що дасть змогу студенту продемонструвати процес курації повністю,
  • вводиться станція “Невідкладні стани”, для перевірки компетенції студента діяти в таких ситуаціях.

Викладачі повинні були виконати домашнє завдання, а саме розробити паспорт сценарію ОСКІ як частини ЄДКІ. Усі учасники активно та відповідально поставилися до цього. Обговорення представлених сценаріїв показало, що це є нелегка, творча та трудоємка робота, тому слід подумати заздалегідь про підготовку до ОСКІ.

Дякуємо усім учасникам за зацікавленість та активність. Запрошуємо до подальшої співпраці. Вітаємо із закінченням курсів та отриманням сертифікату на 1 кредит ЕКТС (30 годин).

Інформацію підготувала Наталія Галіяш.