Меню Закрити

Практична реалізація міжнародного проекту «Стихії природи: життя в гармонії буття»

Традиційною стала організація екологічних заходів серед учнів шкіл міста Тернополя студентами медичного факультету ТНМУ в рамках міжнародного проекту «Стихії природи: життя в гармонії буття», який реалізується спільно з Жешувським університетом (Польща) в рамках Балтійської університетської програми (Швеція).

Метою цього проєкту з дня його заснування є не лише формування у молоді відповідних знань щодо взаємодії людини та природи, а й розвиток цінних переконань, певної орієнтації та активної життєвої позиції щодо усвідомлення екологічної цінності в єдності природного середовища та людини.

Впродовж січня-квітня 2023 року студентами 2-го курсу медичного факультету – Богданною Довгалюк, Софією Гомонець, Софією Чорній, Ярославом Біликом – було організовано просвітницькі заходи для учнів 4-го, 7-мих і 8-мих класів загальноосвітньої школи №6 та учнів 4-го класу школи №4 міста Тернополя, на яких вони представляли стихії природи, а саме стихію Земля, стихію Вода, стихію Повітря і стихію Вогонь у цікавій навчально-пізнавальній формі.

Стихії природи були представлені у формі пізнавальних і змістовних доповідей «Магія стихії Земля», «Вогонь-друг, Вогонь-ворог», «Кому потрібне Повітря?», «Вода – це життя», в яких студенти висвітлювали фізичні та хімічні властивості стихій, їх користь та шкоду для живих організмів і людини, звертали увагу на застосування властивостей вогню, повітря, води та землі в медицині.

Учням 7-8-их класів загальноосвітньої школи №6 було розказано про гельмінтів та їх небезпеку для організму людини і продемонстровано науково-пізнавальний фільм «Небезпечні гельмінти». Школярі мали змогу, користуючись світловим мікроскопом, розглянути препарати певних представників паразитичних червів.

Теоретичний матеріал презентацій переплітався з різноманітними цікавими формами викладення інформації. Учні брали активну участь у розгадуванні кросвордів і ребусів «Сонце», «Грунт», «Хмаринка, «Краплинка». Серед учнів 4-го класу загальноосвітньої школи №4 було організовано гру-плутанку «Де сховалася краплинка», навчальні ігри «Так-Ні», «Ерудит», «Вірю не вірю».

Під час спілкування зі шкільною аудиторією студенти-медики уміло демонстрували досліди щодо фізичних і хімічних властивостей повітря, води, землі та вогню. Учні молодшої школи з великим задоволенням спостерігали за демонстрацією таких дослідів, як «Море в стакані», «Вийти сухим з води», «Перцева вода», «Лавова лампа».

Учні загальноосвітньої школи №6 були ознайомлені зі стихією Повітря, Вогню, Землі. Впродовж освітнього заходу студенти університету наочно продемонстрували школярам можливості застосування їх людиною, проаналізували користь та шкоду цих стихії. Діти 7-8 их класів мали можливість не лише спостерігати за проведенням цікавих і захоплюючих дослідів: «Шипучка від печії», «Безкисневий купол», «Здорове дихання», «Повітряні кульки», а й самим взяти участь у їх проведенні.

З великою цікавістю діти спостерігали за проведенням навчально-пізнавальних експериментів стихії Вогню: «Вогняна піна», «Запальний дим», «Полумя з води», «Хатній вулкан», «Чорна вогняна змія», «Вогняний подих». Учні старших класів школи №6 з захопленням асистували при проведенні цих експериментів у молодших класах школи №4 та активно ділилися знаннями, отриманими після проведеного для них екологічного заходу.

Заходи, організовані та проведені студентами ТНМУ, отримали позитивні відгуки та схвальну оцінку від вчителів та дирекції загальноосвітніх шкіл. Низка наступних просвітницьких заходів сприятиме не лише підвищенню екологічної грамотності учнів, озброєнню їх навичками економного, бережливого використання природних ресурсів, формування активної, гуманної позиції у ставленні до природи, а й сприятиме популяризації нашого університету, сприятиме професійному самовизначенню майбутніх абітурієнтів.

«Людина доти могутня й непереможна, доки вірна законам природи – пізнаним і непізнаним, не нею встановленим. Активно впливати на природу, але залишатись її сином, бути вінцем її творіння та володарем її сил, по-синівському бережливо ставитись до неї – ось яку позицію нам треба займати у процесі взаємодії з природою» – ці слова педагога В. Сухомлинського повинні бути гаслом у житті та вихованні нашої молоді.