Меню Закрити

Викладачі ТНМУ підвищували свою майстерність на курсах «Новітні підходи в організації та проведенні ОСКІ»

13-21 березня 2024 року в ТНМУ відбулися курси підвищення професійної майстерності викладачів «Новітні підходи в організації та проведенні ОСКІ. Застосування комп’ютерних технологій на станціях ОСКІ». Кураторами курсу стали Надія Пасяка, провідний фахівець міжкафедрального навчально-тренінгового центру ТНМУ, та доцентки Наталія Галіяш, Наталія Петренко та Наталія Бількевич. 

Програма курсів була розрахована на 1 кредит ЕКТС (30 годин). Для спілкування та поширення інформації куратори курсів запропонували освоїти формат сторінки Padlet, на якій учасники могли знайти розклад та всю необхідну для самостійного опрацювання інформацію. 28 викладачів сумлінно працювали, щоб більш професійно виконувати свої обов’язки.

Інформація, представлена під час курсів, базувалась на напрацюваннях проєкту Erasmus+ «Симуляційне навчання на додипломному етапі медичної освіти для підвищення безпеки та якості обслуговування пацієнтів (SAFEMED+)», що забезпечує сталість його результатів. Курси мали на меті підвищити обізнаність викладачів щодо правил організації та проведення ОСКІ, ознайомити з новими можливостями перевірки формування компетентностей у студентів з використанням комп’ютерних технологій, поліпшити навички створення клінічних сценаріїв для ОСКІ як в офлайн форматі, так і з віртуальною симуляцією кейсів.

На першому занятті Надія Пасяка ознайомила слухачів з досвідом та досягненнями ТНМУ у проведенні Об’єктивного структурованого клінічного іспиту та шляхами його удосконалення.

Учасники мали змогу взяти участь у симуляції ОСКІ та побувати у незвичних для себе ролях: студента, стандартизованого пацієнта чи екзаменатора. Це дозволяє виявити проблемні моменти у підготовці сценаріїв та станцій для ОСКІ, демонструє необхідність ретельної підготовки до іспиту.

Оскільки курси проводились у гібридному форматі, онлайн заняття були присвячені обговоренню досвіду проведення ОСКІ в країнах-учасницях проєкту SAFEMED+, зокрема в університеті Сантьяго де Компостела, Іспанія та двох медичних університетах в Єревані, Вірменія (Н. Бількевич). Також вона в деталях зупинилася на етапах підготовки до ОСКІ, акцентувала на необхідності ретельної підготовки методичних матеріалів та клінічних сценаріїв. Учасники мали змогу задавати питання, щоб з’ясувати незрозумілі моменти.      

Наталія Галіяш представила методику ОСКІ з віртуальною симуляцією клінічних кейсів як напрацювання проєкту SAFEMED+. Доцільність впровадження такого формату ОСКІ може бути обґрунтована можливістю забезпечити організацію більшої кількості станцій з економією ресурсів, а також він є зручним для ефективної перевірки такої складової клінічної компетентності студента як клінічне мислення, вміння призначити лабораторно-інструментальне обстеження та інтерпретувати отримані результати, визначити тактику ведення пацієнта. При правильній розробці клінічного сценарію, можна також перевіряти певні аспекти комунікативної компетентності студента чи перевіряти його знання алгоритмів фізикального обстеження.

Наталія Петренко розповіла про особливість оцінювання комунікативної компетентності під час ОСКІ та правила залучення і підготовки стандартизованих пацієнтів. Наталія Галіяш представила результат дослідження «Оцінка студентами-медиками процесу оволодіння комунікативною компетентністю», яке обґрунтовує важливість комплексного підходу до формування цієї компетентності.  

Учасники курсів мали змогу спробувати себе в ролі студентів і пройти ОСКІ з віртуальною симуляцією клінічних кейсів, вже апробованого в Moodle. Також вони отримали завдання розробити один клінічний кейс для віртуальної симуляції.     

Наталія Бількевич ознайомила викладачів з можливостями платформи Moodle, а також для натхнення представила платформи CAPSULE (Посилання https://learn.capsule.ac.uk/cases) та CASUS (https://player.casus.net/). Платформа CASUS надана для використання колегами з Мюнхенського медичного університету. На даний час там доступні біля 120 кейсів з віртуальними пацієнтами українською та англійською мовами. Перевагою цієї платформи є й те, що він надає можливість структурованого аналізу кейсів для формування клінічного мислення. Реєструватися cлід зі своєї університетської скриньки @tdmu.edu.ua. Платформа доступна для викладачів та студентів.  

На останньому занятті в центрі стимуляційного навчання учасники курсів, окрім представлення свого домашнього завдання, ознайомилися з концепцією довірчої професійної діяльності (Entrustable professional activity), та як це корелює з програмними результатами навчання, загальними та фаховими компетентностями. Оскільки планується стандартизація ОСКІ на національному рівні з впровадженням матриці компетентностей, важливо розуміти, що ми викладаємо та перевіряємо.

Інформація надана Наталією ГАЛІЯШ.

Світлини кураторів курсів.