Меню Закрити

Об’єктивний структурований клінічний іспит як студентоцентрований підхід до оцінювання компетентностей студентів

Однією з переваг освітнього процесу в Тернопільському національному медичному університеті є активне впровадження симуляційного навчання, що допомагає студентам ефективно формувати свої клінічні компетентності. Для контролю цього в закладі використовується об’єктивний структурований клінічний іспит (ОСКІ), який проводиться на 3, 4 та 5 курсах наприкінці навчального року та є допуском до здачі сесії за умови успішного складання.

Тож і цьогоріч з 26 березня по 25 квітня 2024 року Центр симуляційного навчання був відданий студентам 3, 4 та 5 курсів, які складали об’єктивний структурований клінічний іспит (ОСКІ).

Слід вказати, що наш університет мабуть є єдиним, який має складання ОСКІ для студентів аж тричі протягом навчання. Адже організація та проведення цього іспиту є вкрай трудоємким, часоємким та ресурсоємким процесом. Більшість закладів вищої медичної освіти роблять такий іспит лише один раз, деякі – двічі (так звані, ОСКІ-1 та ОСКІ-2). Втім, ми будемо намагатися максимально зберігати саме такий підхід. Адже ОСКІ є корисними перш за все для студентів. Саме тут кожен студент опиняється один на один з певною клінічною ситуацією, де в безпечних умовах може перевірити свої знання, навички, та і зрозуміти себе. І вже ніхто не допоможе, не шепне за спиною підказку, не відсуне тебе, мовляв «Я краще зроблю». Деякі зі здобувачів мабуть вперше мають змогу повністю самостійно провести повноцінне розпитування пацієнта або дійти до діагнозу в певному сценарії.

І це є дуже цінно. Адже хоч на практиці в стаціонарах лікарі завжди можуть знайти дружню пораду чи запросити на консультацію спеціаліста, остаточне рішення щодо діагнозу чи вибору лікування лежить на них одноосібно.

Іншою перевагою є краща підготовка до випускних випробувань. Адже складовою Єдиного державного кваліфікаційного іспиту (ЄДКІ) на шостому курсі є ОСП(К)І, результат якого впливає на формування рейтингу студента у конкурсі при вступі в інтернатуру.

Тож цей іспит є, перш за все, націленим на потреби студентів, допомагаючи їм практикуватися, виявляти свої сильні та слабкі сторони та краще формувати фахові компетентності.

Під час інструктажу студенти отримують детальні роз’яснення щодо процесу складання ОСКІ

На іспиті створені всі умови, які максимально наближені до реальних, для того, щоб студенти якнайкраще могли продемонструвати комунікативні навички, вміння виконувати медичні маніпуляції, робити фізикальне обстеження (базові практичні та ускладнені (мануальні) навички), інтерпретацію патологічних змін (симптомів і синдромів), когнітивні навички тощо. Саме такий підхід є не тільки елементом оцінки знань і вмінь студентів, але й елементом навчання і трансформації теоретичних знань і практичних навичок у фахові професійні компетентності.

В очікуванні дзвінка

Здобувачі демонструють навички об’єктивного обстеження

Розпитування пацієнта

Виконання маніпуляцій

Безпека студентів та викладачів є пріоритетним аспектом освітнього процесу нашого закладу. Цього року деяким студентам та викладачам довелося спуститися в сховище, де були розгорнуті аналогічні станції, та продовжити проведення іспиту там.

Складання ОСКІ в сховищі

Організація іспиту є нелегким завдання та передбачає злагоджену роботу та відповідальне ставлення цілої команди різнопланових фахівців, до якої, окрім викладачів, які розробляють методичну базу станцій та проводять оцінювання студентів, входять координатори ОСКІ, куратори курсів, технічні секретарі, працівники Центру симуляційного навчання ТНМУ, та робочою групою з організації та проведення ОСКІ в ТНМУ, у складі Надії Пасяки, Наталії Петренко, Наталії Галіяш та Аліни Томків.

Інформація надана Наталією Галіяш.

Світлини надані членами робочої групи.