Імплементація формату Clinical Case Discussion у ТНМУ
У червні 2025 року в Тернопільському національному медичному університеті імені І.Горбачевського відбулися чергові сесії Clinical Case Discussion (CCD) – інтерактивного формату навчання, що активно використовується в провідних університетах Європи. Цей досвід було адаптовано в рамках співпраці з колегами з Університету Людвіга-Максиміліана (LMU, Мюнхен, Німеччина) у межах проєкту DAAD «Україна цифрова: Clinical Reasoning in Medical Education».
Протягом червня ми успішно провели три сесії CCD – 4, 11 та 18 червня. Кожна з них стала майданчиком для розвитку клінічного мислення, взаємонавчання та командної взаємодії понад 50 студентів, які долучилися до дискусій.

Учасники сесії CCD 11.06.2025
Натхненниками впровадження формату CCD у ТНМУ стали студенти Остап Квасніцький (ММ-305) та Марія Мальчевська (ММ-419). У квітні цього року вони були відібрані для участі в онлайн-школі, організованій експертами з Університету Людвіга-Максиміліана (LMU, Мюнхен). Під час навчання вони опанували принципи підготовки та проведення сесій CCD, а також створили власні клінічні кейси. До ініціативи активно долучилася й Діана Галіяш, лікар-інтерн ТНМУ, яка поділилася цінним досвідом участі в літній школі International Clinical Case Discussion Summer School (ICDSS) 2023.
Особливістю формату CCD є student-led підхід: саме студенти беруть на себе відповідальність за підготовку клінічних випадків та фасилітацію дискусії. Основою для кейсів слугують реальні клінічні історії, опубліковані в English Medical Journal.
Завдяки високому рівню залучення та професіоналізму, сесії CCD у червні 2025 року пройшли на відмінно. Їх успішно організували та провели:
- Остап Квасніцький з допомогою Діани Галіяш


Учасники сесії CCD 4.06.2025
- Ілля Омельчук з допомогою Марії Мальчевської


- Ярослав Білик з допомогою Жанни Капущак

Неоціненну підтримку надали й клініцисти-експерти, які поглибили дискусії та сприяли формуванню клінічного мислення. Висловлюємо щиру вдячність доценткам Наталії Лучишин, Софії Липовецькій, Ларисі Мартинюк та Наталії Галіяш, які допомогли студентам:
- пригадати ключові клінічні критерії неопластичного синдрому, інфекційного ендокардиту, ниркової недостатності;
- розібратися в патогенетичних процесах розвитку захворювань;
- освоїти застосування калькуляторів для розрахунку швидкості клубочкової фільтрації чи оцінки серцево-судинних ризиків;
- сформувати розуміння юридичних і фінансових аспектів професійної безпеки лікаря.
Усе це засвідчує, що формат Clinical Case Discussion як форма неформальної освіти вдало доповнює академічну підготовку студентів, створюючи простір для поглиблення клінічного мислення, командної взаємодії та розвитку навичок прийняття обґрунтованих клінічних рішень.

Учасники сесії CCD 18.06.2025
Ми впевнені, що це лише початок. Попереду – нові кейси, нові дискусії, нові професійні горизонти.
Інформація надана Наталією Галіяш.
Світлини авторки.