КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ |
від 21 серпня 2019 р. № 674-р |
Про затвердження плану заходів з реалізації Стратегії розвитку медичної освіти в Україні на 2019-2021 роки
1. Затвердити план заходів з реалізації Стратегії розвитку медичної освіти в Україні на 2019-2021 роки, що додається.
2. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади забезпечити виконання плану заходів, затвердженого цим розпорядженням.
ПЛАН
заходів з реалізації Стратегії розвитку медичної освіти в Україні на 2019-2021 роки
Найменування завдання |
Найменування заходу |
Відповідальні за виконання |
Строк виконання |
Оновлення змісту освіти на основі досягнень сучасної медичної науки та доказової медицини |
|||
1. Оптимізація переліку спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти у галузі знань “22 Охорона здоров’я” |
1) подання МОН пропозицій щодо оптимізації переліку спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти у галузі знань “22 Охорона здоров’я” |
МОЗ |
I квартал 2020 р. |
2) розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту постанови Кабінету Міністрів України про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України |
МОЗ |
-“- |
|
2. Впровадження стандартів вищої освіти за спеціальностями галузі знань “22 Охорона здоров’я” |
розроблення і затвердження нових стандартів вищої освіти за спеціальностями галузі знань “22 Охорона здоров’я” з урахуванням рекомендацій Всесвітньої федерації медичної освіти |
МОН |
IV квартал 2019 р. |
3. Оновлення освітніх програм та навчальних планів за спеціальностями галузі знань “22 Охорона здоров’я” |
1) приведення освітніх програм та навчальних планів за спеціальностями галузі знань “22 Охорона здоров’я” у відповідність з новими стандартами вищої освіти |
заклади вищої освіти, що здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти у галузі знань “22 Охорона здоров’я” (за згодою) |
IV квартал 2019 р. – II квартал 2020 р. |
2) впровадження нових освітніх програм і навчальних планів за спеціальностями галузі знань “22 Охорона здоров’я” |
-“- |
протягом 2019-2020 років |
|
4. Організація співпраці закладів вищої освіти, які здійснюють підготовку здобувачів освіти за спеціальностями галузі знань “22 Охорона здоров’я”, шляхом утворення відповідних комплексів, наукових парків, консорціумів |
1) організація спільних зустрічей щодо співпраці закладів вищої освіти, які здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти за спеціальностями галузі знань “22 Охорона здоров’я” |
МОЗ |
-“- |
2) розроблення ефективної моделі інтеграції закладів вищої освіти, які здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти за спеціальностями галузі знань “22 Охорона здоров’я” |
МОЗ |
IV квартал 2020 р. |
|
5. Забезпечення закладів вищої освіти, які здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти за спеціальностями галузі знань “22 Охорона здоров’я”, навчальними матеріалами |
1) внесення змін до Статуту Національної наукової медичної бібліотеки щодо забезпечення закладів вищої освіти електронними (цифровими) навчальними матеріалами |
МОЗ |
протягом 2019-2020 років |
2) організація перекладу літературних джерел (підручників) у сфері охорони здоров’я |
Національна наукова медична бібліотека (за згодою) |
протягом 2019-2021 років |
|
3) сприяння наданню доступу до рецензованих видань у сфері охорони здоров’я, які індексуються наукометричними базами Web of Science / Scopus / PubMed |
МОЗ |
IV квартал 2020 р. |
|
6. Підвищення вимог до вступників на спеціальності галузі знань “22 Охорона здоров’я” |
1) проведення аналізу прогностичної валідності тестів зовнішнього незалежного оцінювання студентів за спеціальностями галузі знань “22 Охорона здоров’я” |
МОН |
протягом 2020-2021 років |
2) проведення аналізу прогностичної валідності тестів зовнішнього незалежного оцінювання студентів за спеціальностями галузі знань “22 Охорона здоров’я” |
МОЗ |
IV квартал 2021 р. |
|
7. Розроблення нормативно-правих актів щодо єдиного державного кваліфікаційного іспиту |
1) забезпечення нормативно-правового регулювання проведення усіх компонентів єдиного державного кваліфікаційного іспиту |
МОЗ |
протягом 2019-2021 років |
2) розроблення та затвердження Положення про реєстр сертифікатів фахівців з вищою освітою галузі знань “22 Охорона здоров’я” |
МОЗ |
IV квартал 2019 р. |
|
3) розроблення та прийняття наказу МОЗ щодо підвищення рівня успішного складання окремих компонентів єдиного державного кваліфікаційного іспиту для здобувачів вищої освіти за спеціальностями галузі знань “22 Охорона здоров’я” |
-“- |
протягом 2020-2021 років |
|
8. Удосконалення змістовного наповнення тестових завдань інтегрованого тестового іспиту “КРОК” |
розроблення та затвердження Положення про групу експертів з формування екзаменаційного банку з тестовими завданнями інтегрованого тестового іспиту “КРОК” |
МОЗ |
IV квартал 2019 р. – III квартал 2021 р. |
9. Урегулювання питання фінансування оцінювання навчальних досягнень студентів |
опрацювання питання запровадження оптимальної моделі фінансування єдиного державного кваліфікаційного іспиту, розроблення та представлення такої моделі |
МОЗ |
IV квартал 2019 р. – I квартал 2020 р. |
10. Розроблення та запровадження комплексної програми підвищення рівня знання англійської мови |
1) розроблення комплексної програми підвищення рівня знання англійської мови викладачами та здобувачами вищої освіти галузі знань “22 Охорона здоров’я”, розроблення оптимальної моделі фінансування виконання такої програми |
МОЗ |
IV квартал 2019 р. -IV квартал 2020 р. |
2) розроблення нормативно-правових актів стосовно вимог до знання англійської мови викладачами, абітурієнтами та здобувачами вищої освіти галузі знань “22 Охорона здоров’я” і сприяння їх впровадженню |
МОЗ |
IV квартал 2020 р. |
|
11. Вжиття заходів до підвищення кваліфікації викладачів закладів вищої освіти спеціальностей галузі знань “22 Охорона здоров’я” |
розроблення рекомендацій щодо підвищення кваліфікації викладачів закладів вищої освіти спеціальностей галузі знань “22 Охорона здоров’я”, у тому числі щодо стажування в закордонних закладах вищої освіти і закладах охорони здоров’я, програм обміну з іноземними країнами, участі у міжнародних конференціях |
МОЗ |
протягом 2020-2021 років |
Трансформаційні процеси в інтернатурі та резидентурі |
|||
12. Удосконалення нормативно-правового регулювання проходження інтернатури |
1) розроблення та подання в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України законопроекту щодо внесення змін у частині проходження інтернатури |
МОЗ |
протягом 2021року |
2) розроблення та прийняття підзаконних актів, які регулюють процес розподілу, проходження та завершення інтернатури |
-“- |
протягом 2019-2021 років |
|
3) розроблення та затвердження Положення про інтернатуру |
МОЗ |
IV квартал 2019 р. |
|
4) розроблення та затвердження вимог до баз інтернатури |
-“- |
протягом 2019-2021 років |
|
5) нормативно-правове забезпечення впровадження електронної системи розподілу випускників закладів вищої освіти галузі знань “22 Охорона здоров’я” |
МОЗ |
III квартал 2019 р. – I квартал 2020 р. |
|
13. Розроблення механізмів запровадження академічної мобільності інтернів |
опрацювання, зокрема з міжнародними організаціями, питання впровадження програм академічної мобільності інтернів |
МОЗ |
IV квартал 2021р. |
14. Розроблення механізмів оцінки результативності проходження інтернатури |
розроблення методології оцінки здобутих компетентностей інтернів |
МОЗ |
протягом 2020-2021 років |
15. Формування оптимальної моделі лікарської резидентури |
розроблення та публічна презентація моделі лікарської резидентури |
МОЗ |
IV квартал 2020 р. |
16. Нормативно-правове регулювання проходження лікарської резидентури |
розроблення і затвердження нормативно-правових актів щодо проходження лікарської резидентури, в тому числі розроблення та затвердження положення про резидентуру |
МОЗ |
протягом 2020-2021 років |
Безперервний професійний розвиток |
|||
17. Нормативно-правове регулювання здійснення безперервного професійного розвитку |
1) розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту акта про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 № 302 “Про затвердження Положення про систему безперервного професійного розвитку фахівців у сфері охорони здоров’я” (Офіційний вісник України, 2018 р., № 36, ст. 1264) |
МОЗ |
IV квартал 2019 р. |
2) розроблення нормативно-правових актів щодо створення акредитаційної агенції безперервного професійного розвитку шляхом реорганізації Українського центру наукової медичної інформації та патентно-ліцензійної роботи |
-“- |
IV квартал 2019 р. – II квартал 2020 р. |
|
3) розроблення і затвердження нормативно-правового акта про реєстр провайдерів безперервного професійного розвитку |
-“- |
IV квартал 2019 р. |
|
18. Створення моделі фінансування безперервного професійного розвитку |
1) розроблення та презентація моделі фінансування безперервного професійного розвитку |
МОЗ |
IV квартал 2019 р. – III квартал 2020 р. |
2) удосконалення механізму нормативного регулювання фінансування безперервного професійного розвитку шляхом впровадження капітаційного фінансування окремого лікаря замість інституційного фінансування факультетів та закладів післядипломної освіти |
-“- |
протягом 2019-2020 років |
|
Ефективне фінансування та управління освіти та науки у сфері охорони здоров’я |
|||
19. Прогнозування потреби у кадрах у сфері охорони здоров’я |
розроблення та затвердження методики проведення розрахунку потреби у кадрах у сфері охорони здоров’я |
МОЗ |
III квартал 2020 р. |
20. Розроблення механізму розрахунку вартості підготовки одного студента |
вивчення питання щодо методології проведення розрахунку вартості підготовки студента за окремими спеціальностями галузі знань “22 Охорона здоров’я” |
МОЗ |
-“- |
21. Удосконалення моделі фінансування медичної освіти та науки |
1) проведення аналізу даних щодо видатків та бюджету системи медичної освіти та науки за останні п’ять років з урахуванням КПКВК 2301070; КПКВК 2301080 та КПКВК 2301020 |
МОЗ |
IV квартал 2019 р. – I квартал 2020 р. |
2) подати за результатами проведеного аналізу рекомендації щодо удосконалення моделі фінансування медичної освіти та науки Кабінетові Міністрів України |
МОЗ |
II квартал 2020 р. |
|
Вирішення питання автономії закладів вищої освіти, які здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти у галузі знань “22 Охорона здоров’я” |
|||
22. Перегляд правового статусу університетських клінік |
розроблення та затвердження Положення про університетські клініки |
МОЗ |
протягом 2020-2021 років |
Трансформація академічної культури у сфері охорони здоров’я |
|||
23. Забезпечення академічної доброчесності у закладах вищої освіти, які здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти у галузі знань “22 Охорона здоров’я” та науково-дослідних установах |
1) розроблення проекту закону про унесення змін і доповнень до Закону України “Про вищу освіту” у частині посилення засад академічної доброчесності |
МОН |
-“- |
2) проведення моніторингу програмного забезпечення, що використовується закладами вищої освіти для перевірки на наявність плагіату робіт у сфері охорони здоров’я та вжиття заходів для удосконалення такого програмного забезпечення |
МОЗ |
III-IV квартал 2021 р. |
|
3) запровадження обов’язкової для просування у кар’єрі перевірки на наявність плагіату робіт працівників закладів вищої освіти, які здійснюють підготовку здобувачів за спеціальностями галузі знань “22 Охорона здоров’я” та наукових працівників науково-дослідних установ |
МОЗ |
IV квартал 2021 р. |
|
24. Запровадження системного навчання професійній етиці здобувачів вищої освіти у галузі знань “22 Охорона здоров’я” та викладачів |
1) подання рекомендацій закладам вищої освіти, які здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти у галузі знань “22 Охорона здоров’я” щодо розроблення (удосконалення) кодексів професійної етики |
МОЗ |
протягом 2020-2021 років |
2) сприяння у проведенні навчань з питань професійної етики здобувачів вищої освіти у галузі знань “22 Охорона здоров’я” та викладачів |
МОЗ |
-“- |
|
Інтернаціоналізація вищої освіти у галузі знань “22 Охорона здоров’я” |
|||
25. Збільшення інституційної спроможності закладів вищої освіти, що здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти у галузі знань “22 Охорона здоров’я” щодо міжнародної діяльності |
проведення тренінгів щодо написання грантових заявок, участі в Erasmus+ та інших програмах |
МОЗ |
протягом 2019-2021 років |
26. Створення державної програми сприяння академічній мобільності здобувачів вищої освіти у галузі знань “22 Охорона здоров’я” |
розроблення програми сприяння академічній мобільності |
МОЗ |
IV квартал 2021 р. |
27. Поліпшення умов для проведення наукових досліджень у сфері охорони здоров’я |
1) розроблення та затвердження положення про центри колективного користування науковим обладнанням для проведення наукових досліджень у сфері охорони здоров’я |
МОЗ |
-“- |
2) розвиток державно-приватного партнерства при фінансуванні наукових (інноваційних) досліджень у сфері охорони здоров’я |
МОЗ |
протягом 2019-2021 років |
|
Комунікаційна взаємодія з метою підвищення якості здобуття вищої освіти у галузі знань “22 Охорона здоров’я” |
|||
28. Оптимізація співпраці МОЗ з іншими органами виконавчої влади та сторонами, заінтересованими у професійному розвитку здобувачів вищої освіти у галузі знань “22 Охорона здоров’я” |
1) опрацювання питань щодо підвищення якості здобуття вищої освіти у галузі знань “22 Охорона здоров’я” |
МОЗ |
протягом 2019-2021 років |
2) забезпечення комунікаційної взаємодії у процесі опрацювання питань щодо здобуття вищої освіти у галузі знань “22 Охорона здоров’я” |
МОЗ |
-“- |
|
Розвиток наукових досліджень у сфері охорони здоров’я |
|||
29. Розроблення механізмів фінансування матеріально-технічної бази для пріоритетних сфер наукових досліджень |
1) розроблення проекту акта щодо удосконалення процедури конкурсного відбору наукових досліджень (робіт) у сфері охорони здоров’я |
МОЗ |
II квартал 2020 р. |
2) опрацювання питання щодо організаційно-правової форми науково-дослідних установ |
МОН |
I квартал 2020 р. |
|
30. Заохочення до участі у конкурсах, що проводяться Національним фондом досліджень |
вжиття заходів до затвердження положення про опорні центри (центри колективного користування науковим обладнанням) |
МОЗ |
IV квартал 2020 р. |
31. Розроблення програми підвищення кваліфікації педагогічних, науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти, що здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти у галузі знань “22 Охорона здоров’я” у частині проведення наукових досліджень, із залученням провідних українських та закордонних науковців |
1) сприяння розвитку партнерства з міжнародними організаціями та установами з метою підвищення кваліфікації педагогічних, науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти, що здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти у галузі знань “22 Охорона здоров’я” |
МОЗ |
IV квартал 2019 р. – III квартал 2020 р. |
2) впровадження рекомендацій щодо розроблення програм підвищення кваліфікації педагогічних, науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти, які працюють у сфері охорони здоров’я |
МОЗ |
IV квартал 2019 р. – III квартал 2020 р. |
|
32. Широке інформування громадськості про публікації українських медичних працівників у провідних наукових журналах |
забезпечення опублікування на офіційному веб-сайті МОЗ інформації щодо публікацій українських працівників у сфері охорони здоров’я у провідних наукових журналах |
МОЗ |
протягом 2019-2021 років |
33. Запровадження практики незалежного рецензування дисертаційних робіт в галузі знань “22 Охорона здоров’я” із залученням щонайменше одного фахівця, який працює за межами України |
1) розроблення пропозицій щодо удосконалення законодавства стосовно процедури підготовки докторів філософії, докторів наук у частині рецензування дисертаційних досліджень |
МОЗ |
III квартал 2020 р. |
2) розроблення Методики розрахунку вартості підготовки науковців у сфері охорони здоров’я |
МОЗ |
протягом 2020-2021 років |