Аналіз сучасних проблем та наукових напрямків в стоматології
Кафедра громадського здоров’я та управління охороною здоров’я
Відповідальний за впровадження – проф. Сатурська Г.С.
Розподіл годин (практичні заняття, лекції, самостійна робота): лекції 10 год., практичні заняття 30 год., самостійна робота 80 год.
Короткий опис дисципліни – У професійному портреті сучасного лікаря в галузі стоматології важливе місце займає у дослідженні проблем української нації в сфері стоматологічного здоров’я, вивчення умов для формування комфортного, безпечного, здорового способу життя, та комплексу економічних і соціальних заходів, які прямо або опосередковано сприяють досягненню найвищого рівня здоров’я українців і збільшення тривалості життя, передусім здорового. Вивчення аналізу сучасних проблем та наукових напрямків в стомтаології формує у майбутніх докторів філософії цілісну уяву про проблемні питання поєднання державної, регіональної і місцевої політики в галузі стоматологічного здоров’я населення, координації діяльності органів і закладів охорони здоров’я різних форм власності і різного підпорядкування, здійснення державного контролю у цій сфері. Паралельно відбувається інтенсифікація навчання, що дозволяє підвищити компетентність випускників, успішніше реалізовувати набуті навички та вміння безпосередньо на робочому місці.
Дисципліна забезпечує набуття компетентностей:
- Інтегральна: Здатність особи розв’язувати комплексні проблеми в галузі професійної та дослідницько-інноваційної діяльності, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань та професійної практики; проводити незалежне оригінальне наукове дослідження та здійснювати педагогічну, професійну, дослідницьку та інноваційну діяльність в галузі стоматології.
- Загальні:
- Здатність до вдосконалення та розвитку власного інтелектуального та загальнокультурного рівню.
- Вміння працювати автономно, з дотриманням дослідницької етики, академічної доброчесності та авторського права.
- Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
- Здатність до спілкування і роботи у професійному середовищі та з представниками інших професій у національному та міжнародному контексті.
- Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми, здатність генерувати нові ідеї.
- Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
- Вміння планувати та управляти часом.
- Спеціальні (фахові):
- Глибокі знання і систематичне розуміння предметної області за напрямом та тематикою наукових досліджень у галузі стоматології, майбутньої професійної діяльності у сфері вищої медичної освіти.
- Здатність до визначення потреби у додаткових знаннях за напрямком наукових досліджень, формулювати дослідницькі питання, генерувати наукові гіпотези у сфері стоматології.
- Здатність розробляти та управляти науковими проектами у сфері стоматології.
- Здатність інтерпретувати можливості та обмеження дослідження, його роль у суспільстві.
- Впровадження нових знань (наукових даних) в освітній процес та практику охорони здоров’я.
Інтегративні кінцеві програмні результати навчання, формуванню яких сприяє навчальна дисципліна:
- Застосовувати науково-професійні знання; формулювати ідеї, концепції з метою використання в роботі освітнього та наукового спрямування.
- Демонструвати знання методології дослідження в цілому і методів певної сфери наукових інтересів, зокрема.
- Інтерпретувати та аналізувати інформацію, коректно оцінювати нові й складні явища та проблеми з науковою точністю критично, самостійно і творчо.
- Виявляти невирішені проблеми у предметній області стоматології та визначати шляхи їх вирішення
- Формулювати наукові гіпотези, мету і завдання наукового дослідження.
- Розробляти дизайн та план наукового дослідження, використовуючи відповідні методи дослідження в галузі стоматології.
- Винаходити нові способи діагностики, лікування та профілактики захворювань людини.
- Використовувати результати наукових досліджень в медичній практиці, освітньому процесі та суспільстві.
- Інтерпретувати можливості та обмеження наукового дослідження, його роль в розвитку системи наукових знань і суспільства в цілому.
Представляти результати наукових досліджень в усній і письмовій формах у науковому співтоваристві і суспільстві в цілому, відповідно до національних та міжнародних стандартів.