Меню Закрити

Тиждень іноземних мов в ТНМУ

Тиждень іноземних мов був насичений креативними заняттями, цікавими зустрічами, неординарними змаганнями, проектами, конкурсами та нестандартними формами роботи, що сприяло підвищенню мотивації студентів до вивчення іноземної мови, розвитку у них навичок і вмінь усного та письмового спілкування, творчого мислення, самостійності.

18 квітня 2024 року 11 студентів першого курсу медичного факультету взяли участь у V Всеукраїнській студентській науково-практичній онлайн-конференції «Ars studendi terminologiae medicinali: лінгвокультурологічний лінгводидактичний аспектививчення латинської мови та медичної термінології», організованій викладачами кафедри латинської мови та медичної термінології Харківського національного медичного університету. З цікавими та інформативними доповідями на ній виступили студенти Захарій Бойко (MM-104), Павло Гура (MM-104), Надія Нікуліна (MM-120) (науковий керівник доцент Тетяна Саварин); Яна Намісняк (MM-120), Роман Ковалевич (ММ-105) (науковий керівник доцент Роман Коцюба). Їхні доповіді стосувалися значення і ролі латинської мови в професії лікаря, важливості вивчення латинської мови студентами-медиками, етимології медичних термінів тощо.

Цікава та творча співпраця студентів і викладачів продовжувалася впродовж всього тижня. На заняттях у професора Надії Федчишин з німецької медичної термінології студенти групи ВММ-3-2101 вивчали клінічні терміни, використовуючи віртуальну програму з німецької мови «Erkrankungen der Augen» та групи ВММ-3-1126. Після прослуханого діалогу щодо будови та захворювань ока студенти вправлялися у пошуку синонімів та антонімів до лексичного складу теми, відповідали на питання. Елементом відпочинку і закріплення матеріалу стало розв’язання ребусів з теми заняття.

Студенти академічних груп ММ-220 та СС-106 під керівництвом професора Тетяни Хвалибоги організували цікаві круглі столи на тему «Провідні заклади вищої медичної / стоматологічної освіти Європи та світу». У ході цих інтерактивних заходів здобувачі обговорили досвід найавторитетніших освітніх закладів світу, їх науковий, кадровий потенціал, особливості організації студентського самоврядування, юридичні та фінансові аспекти функціонування їх клінічних баз, методи оцінювання і систему навчання загалом. Обговорення супроводжувалося демонстрацією презентацій і відеоматеріалів, що, безперечно, сприяло розвитку вмінь аудіювання і говоріння. Захоплюючими були міні-семінари, які з ініціативи Тетяни Хвалибоги запропонували студенти групи ТР-103 (тема «Передові методи фізичної реабілітації») і ММ-118 (тема «Методи лікування захворювань дихальної системи»). Елементи пошукової роботи, які використали здобувачі для підготовки до міні-семінару, сприяють розвитку їх ораторських здібностей і англомовних комунікативних умінь, більш ефективному засвоєнню матеріалу, формуванню дослідницької компетентності.

Студенти групи ММ-201 разом із доцентом Наталією Єлагіною зорганізували благодійний захід з різними доповідями на тему «Жіноча репродуктивна система» на занятті з дисципліни «Англійська мова за професійним спрямуванням» у системі Teams. Ця подія була проведена з метою поєднання навчання з соціальною ініціативою. Під час заходу студенти ознайомилися з різноманітними аспектами жіночої репродуктивної системи, використовуючи англійську мову як засіб комунікації. Вони дізналися про фізіологію цієї системи, різні захворювання та їх профілактику, методи контрацепції та важливість регулярних медичних оглядів. У системі Teams студенти використовували різноманітні методи та форми навчання, такі як презентації, дискусії, відео- та аудіоматеріали, опитування, групові завдання для активізації співпраці та обміну інформацією. Цей захід не лише сприяв засвоєнню студентами актуальних медичних знань, але й підкреслив важливість вміння комунікувати професійно на англійській мові у медичній галузі, що є важливим аспектом їх майбутньої практики.

Заняття у групах ММ-208, ММ-116 та СС-107, які проводила доцент Марія Кічула починалося з інформативної хвилинки про важливість вивчення іноземних мов та сприяння нашого університету щодо мобільності талановитих студентів та їх навчання в закордонних закладах освіти. В подальшому студенти мали можливість представити та захистити свої проектні роботи з тем «Pneumonia», «Bronchitis» «Gingivitis». Крім цього, в ході заняття здійснено віртуальну подорож до ротової порожнини людини та виконано ряд завдань щодо засвоєння нової лексики.

Здобувачі вищої освіти групи ММ-108  проявили неабиякі здібності і творчий підхід під час проведення заняття з англійської мови за професійним спрямуванням на тему: «Кровоносні судини» під керівництвом доцента Ірини Прокоп. Студенти підготували цікаві презентації, творчі завдання, головоломки, ребуси, кросворди до теми  заняття та продемонстрували значний пізнавальний інтерес  до вивчення фахової англійської мови.  Заняття сприяло розвитку у майбутніх медиків логічного мислення та мовлення, ерудиції, творчих здібностей та вихованню кмітливості, спостережливості, допитливості, уміння висловлювати власну думку.

Доцент Галина Кітура зі студентами 204 та 210 груп 2 курсу медичного факультету провели інтерактивні заняття, подаючи інформацію теми у формі творчих презентацій. Зокрема, студенти 210 групи розпочали заняття з демонстрації цікавих фактів про роль англійської мови у житті лікаря. Студенти 204 групи розробили креативні презентації про інфекційні хвороби у дітей.

Студенти ТР-101 разом із доцентом Іванною Гуменною на занятті «Англійська мова за професійним спрямуванням» у системі Teams представили доповіді про роботу фізіотерапевта та важливість даної професії у сучасному суспільстві, нові методи та прийоми лікування у фізіотерапії.

Разом із студентами 113 групи медичного факультету обговорено важливі питання про стереотипи та їх вплив на особистість. На занятті студенти представили презентації, вікторини та кросворди.

Не менш цікаву тематику запропонували студенти ІІ курсу 219 групи. Так, знання звичаїв і традицій різних країн світу сприяє не тільки розширенню світогляду, але й розвитку толерантності до національних традицій і звичаїв інших народів. 

Вплив війни в Україні на здоров’я людини та довкілля обговорювали студенти груп ММ-117 та ММ-111 разом із викладачем Наталією Гантімуровою. Здобувачі вищої освіти опрацювали лексичний матеріал, що стосується даної теми за допомогою кросвордів, а також у формі презентацій та відео ознайомилися із шкідливими наслідками війни для здоров’я людей та навколишнього середовища.

На занятті з латинської мови доцент Іванна Ворона з групами фармацевтичного факультету, вивчаючи тему «Гомеопатії. Аромотерапія», застосувала кейс метод. Розв’язуючи поставлені перед ними завдання студенти успішно засвоїли структуру гомеопатичного рецепта, форми гомеопатичних ліків, навчилися писати гомеопатичний рецепт. Також ознайомилися із історією аромотерапії, навчилися граматично правильно писати латинські назви ефірних олій, та використовувати ці назви при написанні рецептів. Використовуючи презентації студенти розповіли про властивості окремих ефірних олій та їх вплив на організм людини.

Студенти групи ММ-103 на заняття з латинської мови у доцента Тетяни Саварин підготували цікаві презентації про походження латинських назв лікарських рослин при вивченні теми «Рецепт», що значно полегшило вивчення лексичного мінімуму матеріалу.

Інформацію подала Наталія Гантімурова.