2-3 жовтня в.о. ректора Тернопільського національного медичного університету Михайло Корда та проректор з науково-педагогічної роботи Аркадій Шульгай взяли участь у семінарі-нараді «Перші результати впровадження в освітній процес програми mhGAP». Учасниками засідання також були представники ВООЗ, Міністерства охорони здоров’я, Міністерства освіти і науки та 18 університетів, які підписали Меморандум щодо інтеграції програми mhGAP у вищу медичну освіту України.
Меморандум підписали представник ВООЗ в Україні д-р Ярно Хабіхт, заступник міністра охорони здоров’я-головний державний санітарний лікар Ігор Кузін, заступник міністра освіти і науки Андрій Вітренко та представники медичних університетів.
Підписання відбулося під час дводенного заходу, організованого ВООЗ та МОЗ.
Мета програми ВООЗ mhGAP – інтегрувати послуги з психічного здоров’я до первинної медичної допомоги, щоб підвищити їх доступність та забезпечити всеосяжне охоплення. Запровадження таких послуг у практиці сімейного лікаря не лише збільшує можливості для людей піклуватися про своє психічне здоров’я, а й змінює підхід до надання допомоги, адже психічний та фізичний стан пацієнта оцінюються комплексно.
ВООЗ у співпраці з МОЗ та партнерами інтегрують програму mhGAP у вищу медичну освіту – понад 360 викладачів пройшли навчання, розроблено стандартизовані робочі навчальні програми, за якими в університетах розпочинається освітній процес. Підписання меморандуму покликано сприяти сталості та системності підготовці фахівців за програмою mhGAP на додипломному та післядипломному рівнях вищої медичної освіти, а також втілення пріоритетів національної політики охорони здоров’я та шляху України до європейської інтеграції.
Меморандум передбачає:
- впровадження уніфікованого підходу до організації навчання та супервізії фахівців на основі компетентнісного підходу, з обов’язковим дотриманням міжнародних стандартів у сфері психічного здоров’я;
- поступову інтеграцію пакету інструментів програми mhGAP до медичної освіти шляхом перегляду стандартів вищої освіти, оновлення освітньо-професійних програм і включення компетентностей у галузі психічного здоров’я як обов’язкового компоненту професійного розвитку;
- викладання дисциплін, циклів тематичного удосконалення та супервізій з mhGAP винятково сертифікованими науково-педагогічними працівниками за уніфікованими типовими навчальними програмами;
- оцінювання сформованих компетентностей у сфері психічного здоров’я, передбачених програмою mhGAP, входить до змісту ліцензійного іспиту «Крок-2» та об’єктивного структурованого клінічного іспиту (ОСКІ).
Заклади вищої освіти поділилися досвідом впровадження в освітній процес «Основ клінічної практики у сфері психічного здоров’я mhGAP». Про результати впровадження mhGAP у Тернопільському національному медичному університеті імені Івана Горбачевського доповів в.о. ректора Михайло Корда.
Пресслужба ТНМУ